Relanzamiento de la marca “Dessert”

Descripción del Articulo

This work consists of the proposal for the relaunch of the brand Dessert that includes the development of a new identity and a digital communication campaign based on the analysis of the target audience and their digital behavior and purchase decisions. The proposal of the inbound marketing strategy...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ledesma Guzmán, Kiara Andrea, Málaga Gadea, Daniela
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/12805
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/12805
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Branding (Marketing)
Advertising campaigns
Trademarks
Clothing industry
Campañas publicitarias
Marcas comerciales
Industria de la confección
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description This work consists of the proposal for the relaunch of the brand Dessert that includes the development of a new identity and a digital communication campaign based on the analysis of the target audience and their digital behavior and purchase decisions. The proposal of the inbound marketing strategy in social networks, content and communication campaign was based on the analysis of the brand, the consumer and the competition, as well as research by various authors, interviews with professionals and our experience in the field of marketing. Based on this research, we developed a new logo, an identity manual containing relevant information for potential investors and a communication campaign on the Instagram social network. A website was developed to deliver valuable content and give visibility to the brand as well as a sales platform. In addition, content production was carried out that included a photo shoot reflecting the proposed new brand identity. Validations were carried out at the client, expert and potential consumer levels to optimize the visual pieces, actions and graphic factors. Finally, the results are presented through qualitative research, with the technique of focus groups on the target audience, as well as through in-depth interviews with experts.
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The proposal of the inbound marketing strategy in social networks, content and communication campaign was based on the analysis of the brand, the consumer and the competition, as well as research by various authors, interviews with professionals and our experience in the field of marketing. Based on this research, we developed a new logo, an identity manual containing relevant information for potential investors and a communication campaign on the Instagram social network. A website was developed to deliver valuable content and give visibility to the brand as well as a sales platform. In addition, content production was carried out that included a photo shoot reflecting the proposed new brand identity. Validations were carried out at the client, expert and potential consumer levels to optimize the visual pieces, actions and graphic factors. Finally, the results are presented through qualitative research, with the technique of focus groups on the target audience, as well as through in-depth interviews with experts.Este trabajo consiste en una propuesta para el relanzamiento de la marca Dessert que incluye el desarrollo de la identidad y la campaña de comunicación digital a partir del análisis del público objetivo, su comportamiento digital y sus decisiones de compra. La propuesta de la estrategia de inbound marketing en redes sociales, contenidos y campaña de comunicación se basó en el análisis de la marca, el consumidor y la competencia, investigaciones de diversos autores, entrevistas a profesionales y nuestra experiencia en el campo de marketing. Se desarrolló un nuevo logotipo, un manual de identidad que contiene información relevante para posibles inversores, una campaña de comunicación en la red social Instagram y una página web para entregar contenido de valor y dar visibilidad a la marca. El proyecto también abarca la producción de contenidos que incluye una sesión de fotos que refleja la nueva identidad de marca propuesta. Se realizaron validaciones a nivel de cliente, expertos y consumidoras potenciales para optimizar las piezas visuales, acciones y factores gráficos. Finalmente, se presentan los resultados mediante la investigación cualitativa, con la técnica de focus groups en el target objetivo, así como a través de entrevistas en profundidad a expertos.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMABranding (Marketing)Advertising campaignsTrademarksClothing industryCampañas publicitariasMarcas comercialesIndustria de la confecciónhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Relanzamiento de la marca “Dessert”info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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