Estereotipos de los docentes de segundo grado de primaria sobre los perfiles de los estudiantes con alto y bajo rendimiento

Descripción del Articulo

The objective of this research was to identify stereotypes that second grade teachers attribute to the profiles of students with high and low academic performance who participated in the 2010 Student Census Evaluation. Results show that 40,7 % of teachers use almost exclusively positive traits to de...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Burga León, Andrés Alberto, Sánchez, Vanessa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2260
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/2260
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Desempeño académico
Estudiantes de primaria
Academic performance
School children
Perú
Descripción
Sumario:The objective of this research was to identify stereotypes that second grade teachers attribute to the profiles of students with high and low academic performance who participated in the 2010 Student Census Evaluation. Results show that 40,7 % of teachers use almost exclusively positive traits to describe students with high performance. Moreover, 21 % of teachers use positive traits and categories related to urban-coastal areas. To describe low performance students, 30,4 % of teachers use negative traits. A significant number of teachers, 26 %, however, use neither of the mentioned categories. The geographical areas where schools are located are statistically significant.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).