Entornos personales de aprendizaje y competencias investigativas digitales en estudiantes de la Universidad Nacional de Piura
Descripción del Articulo
This study examines the impact of utilizing Personal Learning Environments on enhancing Digital Investigative Competences in undergraduate students at the National University of Piura. Employing a pre-experimental design, the research evaluated students both prior to and subsequent to their particip...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/195794 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/27456/25666 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/195794 https://doi.org/10.18800/educacion.202302.A008 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Personal Learning Environments Digital Tools Investigative Skills Students Entornos personales de aprendizaje Herramientas digitales Competencias investigativas Estudiante Ambientes Pessoais de Aprendizagem Ferramentas Digitais Habilidades Investigativas Estudantes https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
Sumario: | This study examines the impact of utilizing Personal Learning Environments on enhancing Digital Investigative Competences in undergraduate students at the National University of Piura. Employing a pre-experimental design, the research evaluated students both prior to and subsequent to their participation in a virtual Pedagogical Program titled “Construction of Personal Learning Environments.” A self-assessment sheet gauging digital investigative skills served as the research instrument. The post-test findings indicated that 97% of the students achieved a medium level of competence, while 2.99% exhibited a high level. None fell within the low proficiency category. Statistical analysis employing the non-parametric Wilcoxon test, with a calculated p-value of Sig (bilateral) = 0.000 < α = 0.05, confirmed the significant influence of Personal Learning Environments on the enhancement of Digital Investigative Competences. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).