Vivir con voces en la infancia: contenido, influencia y estrategias de recepción
Descripción del Articulo
Identify content, influence and strategies for welcoming the experience based on the narrative of children who hear voices. Method: narrative-qualitative study, Benjaminian concepts of experience and language were used to analyze the contributions of four children, aged between nine and 12 years old...
| Autores: | , , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | PUCP-Institucional |
| Lenguaje: | portugués |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/203363 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116/27025 https://hdl.handle.net/20.500.14657/203363 https://doi.org/10.18800/psico.202501.012 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Mental health assistance Child health Hearing voices Movement International Hearing Voices Atención a la salud mental Salud de niños Escuchar voces Movimiento Internacional de Escuchar Voces Soin de la santé mentale La santé de l’enfant Auditeurs de voix Mouvement international des voix entendues Assistência à saúde mental Saúde da criança Ouvidores de vozes Movimento Internacional de Ouvidores de Vozes https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
| Sumario: | Identify content, influence and strategies for welcoming the experience based on the narrative of children who hear voices. Method: narrative-qualitative study, Benjaminian concepts of experience and language were used to analyze the contributions of four children, aged between nine and 12 years old, self-declared voice hearers. Results and discussions: they presented friendly voices as content that positively influenced daily life, while voices difficult to deal with induced social distancing. The strategies developed were: Reiki practice, participation in the Group, literary writing, drawing, online games. Final considerations: The contents can include voices, visions, and sensations; the influence is attributed to introspection and insecurity, and one of the strategies was the United Children Group. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).