Contenidos sustantivos y metaconceptos históricos en narrativas de estudiantes de la carrera de educación primaria
Descripción del Articulo
This research aimed to describe how a group of student’s primary education career used substantive knowledge and meta-concepts in the elaboration of their historical narratives about the Peruvian Independence process. To do this, a qualitative methodology was used. For the analysis, the instrument o...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | objeto de conferencia |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | PUCP-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/199288 |
| Enlace del recurso: | https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199288 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Substantive knowledge Meta-concepts Historical thinking Historical narratives Teaching history Teacher education Contenidos sustantivos Metaconceptos históricos Pensamiento histórico Didáctica de la historia Formación docente https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
| Sumario: | This research aimed to describe how a group of student’s primary education career used substantive knowledge and meta-concepts in the elaboration of their historical narratives about the Peruvian Independence process. To do this, a qualitative methodology was used. For the analysis, the instrument of levels of complexity of the substantive knowledge and meta-concepts (Sáiz & Gómez, 2016) was used. Additionally, open coding was performed to identify emerging categories in student narratives. Most narratives showed low levels of complexity in the use of meta-concepts and substantive knowledge. It also identified the presence of several of the traits of master narratives. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).