Ante lo digital, regresar a las fuentes: comunicadores, medios y discursos

Descripción del Articulo

With mounting criticisms on the relevance of communication studies, both to train future professionals as well as for academic enquiry, and with the influx of changes coming from society’s digital transformations, a review of the different interaction between the professional and technical aspects t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Villanueva, Eduardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/114714
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/14982/15513
https://doi.org/10.18800/conexion.201601.001
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estudios de Internet
Formación profesional en comunicaciones
Enseñanza de la comunicación
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
Descripción
Sumario:With mounting criticisms on the relevance of communication studies, both to train future professionals as well as for academic enquiry, and with the influx of changes coming from society’s digital transformations, a review of the different interaction between the professional and technical aspects that constitute the field allow for elucidation of the actual specificity of the discipline or set of disciplines that are grouped under the banner of “communication sciences” or “media studies”. This essay strives to propose an understanding of these interactions through an specific metaphor, and then how this understanding can be used to facilitate academic thinking and professional undertakings cross-dialog.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).