Enseñando democracia: normativa, realidad y propuestas en torno a la educación para la ciudadanía en el Perú

Descripción del Articulo

Teaching democracy: normative, reality and proposalsrelated to education for citizenship in PeruThis article aims to review the ethical and political basis of education for citizenship. From the analysis of Peruvian normative it infers the necessity that school produces citizens. Then, it confronts...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Constantino Caycho, Renato
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/116699
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/2849/2778
https://doi.org/10.18800/derechopucp.201201.024
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación en el Perú
Educación para la ciudadanía
Educación cívica
Democracia
Condiciones para la democracia
Discriminación en el Perú
Derecho a la educación
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
Descripción
Sumario:Teaching democracy: normative, reality and proposalsrelated to education for citizenship in PeruThis article aims to review the ethical and political basis of education for citizenship. From the analysis of Peruvian normative it infers the necessity that school produces citizens. Then, it confronts these normativewith the reality of Peruvian school. It also analyses some successful cases, and from this, it formulates proposals made to facilitate the development of a real citizenship in our country.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).