Un recorrido por el potencial de la investigación para impulsar la innovación en la educación universitaria
Descripción del Articulo
This essay aims to explore effective ways to utilize research in improving the quality of university education and address challenges that impede its potential. The authors conducted a multivocal literature review and approached six subtopics, including the role of interdisciplinary research and col...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/195798 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/27461/25670 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/195798 https://doi.org/10.18800/educacion.202302.R002 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | University education Research utilization Innovation in education Teaching-research Funding Educación universitaria Utilización de la investigación Innovación en educación Enseñanza-investigación Financiamiento Educação universitária Pesquisa educacional Inovação na educação Integração ensino-pesquisa Financiamento educacional https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
Sumario: | This essay aims to explore effective ways to utilize research in improving the quality of university education and address challenges that impede its potential. The authors conducted a multivocal literature review and approached six subtopics, including the role of interdisciplinary research and collaboration, the impact of research on teaching practices and student outcomes, the potential of emerging technologies, the importance of diversity, equity, and inclusion, fostering a culture of research and innovation, and the role of funding and resources. They recommend investment in research infrastructure, the promotion of collaboration, engagement, and ethical principles, and building a culture of research. Implementing these recommendations will enable universities to utilize research effectively in order to enhance the quality of university education, drive progress, and contribute to more inclusive, equitable, and sustainable societies. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).