Parental Behaviors and Social Skills in Secondary Education Students of Callao
Descripción del Articulo
The purpose of the study is to establish the relationship between the perception of parental behaviors and social skills in a sample of 280 students, between 11 and 14 years, of a State Educational Institution of the Constitutional Province of Callao. There is a direct relationship between the adole...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/234 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/234 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educational Society Group Behavior Skill Adolescence Socialization Sociedad educativa Comportamiento de grupo Habilidad Adolescencia Socialización |
| Sumario: | The purpose of the study is to establish the relationship between the perception of parental behaviors and social skills in a sample of 280 students, between 11 and 14 years, of a State Educational Institution of the Constitutional Province of Callao. There is a direct relationship between the adolescents' perception of the positive parenting practices of the father and the mother with the presence of social skills. The result of the study is due to social desirability, where adolescents seek to transmit a culturally acceptable image and avoid criticism. The implications of the results are discussed in terms of the objectives set, the social reality and the cultural reality of our country. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).