Soft skills and teacher performance at the higher level of education

Descripción del Articulo

After the investigation and interpretation of previous studies, theories and concepts concerning the research topic, in the following sections of this review paper, it is intended to develop, in a conceptual and analytical way, soft skills in education; the dimensions of soft skills, according to Da...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rodriguez Siu, Jenny Liliana, Rodríguez Salazar, Raúl Eduardo, Fuerte Montaño, Leonardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/1038
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1038
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Habilidades blandas
Desempeño docente
Nivel superior de la educación
Soft skills
Teaching performance
Higher level of education
Descripción
Sumario:After the investigation and interpretation of previous studies, theories and concepts concerning the research topic, in the following sections of this review paper, it is intended to develop, in a conceptual and analytical way, soft skills in education; the dimensions of soft skills, according to Daniel Goleman; soft skills in the higher level teacher; teaching performance; the evaluation of teaching performance at the higher level; and, finally, the importance of soft skills for the performance of the university teacher.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).