Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University

Descripción del Articulo

The paper reveals the problem of the professional formation of a future teacher, training a teacher with a high intellectual level of self-awareness, being capable of conceptual thinking, creativity and being ready to independently managing one’s own professional activity, which will allow interacti...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Tulina, Ekaterina V., Artamonova, Maria V., Sedliarova, Olga M., Vakhitov, Roman R., Velikanova, Svetlana S., Chernykh, Oksana P.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/476
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Manejo reflexivo
Formación profesional
Modelo
Reflexión
Futuro Maestro
Reflexive Management
Professional Formation
Model
Reflection
Future Teacher
id REVUSIL_5c20af84a48363c43360f2fb22b1a233
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/476
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of UniversityInvestigar los métodos de gestión en educación con tomar el caso de un profesor en la etapa universitariaTulina, Ekaterina V.Artamonova, Maria V.Sedliarova, Olga M.Vakhitov, Roman R.Velikanova, Svetlana S.Chernykh, Oksana P.Manejo reflexivoFormación profesionalModeloReflexiónFuturo MaestroReflexive ManagementProfessional FormationModelReflectionFuture TeacherThe paper reveals the problem of the professional formation of a future teacher, training a teacher with a high intellectual level of self-awareness, being capable of conceptual thinking, creativity and being ready to independently managing one’s own professional activity, which will allow interacting more effectively with the learning environment, being an active subject of professional and pedagogical activity.El documento revela el problema de la formación profesional de un futuro maestro, capacitar a un maestro con un alto nivel intelectual de autoconciencia, ser capaz de pensamiento conceptual, creatividad y estar listo para gestionar de forma independiente la propia actividad profesional, lo que permitirá interactuar más efectivamente con el ambiente de aprendizaje, siendo un sujeto activo de actividad profesional y pedagógica.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/47610.20511/pyr2020.v8n3.476Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4762310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476/889Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4762022-06-02T18:26:43Z
dc.title.none.fl_str_mv Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
Investigar los métodos de gestión en educación con tomar el caso de un profesor en la etapa universitaria
title Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
spellingShingle Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
Tulina, Ekaterina V.
Manejo reflexivo
Formación profesional
Modelo
Reflexión
Futuro Maestro
Reflexive Management
Professional Formation
Model
Reflection
Future Teacher
title_short Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
title_full Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
title_fullStr Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
title_full_unstemmed Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
title_sort Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
dc.creator.none.fl_str_mv Tulina, Ekaterina V.
Artamonova, Maria V.
Sedliarova, Olga M.
Vakhitov, Roman R.
Velikanova, Svetlana S.
Chernykh, Oksana P.
author Tulina, Ekaterina V.
author_facet Tulina, Ekaterina V.
Artamonova, Maria V.
Sedliarova, Olga M.
Vakhitov, Roman R.
Velikanova, Svetlana S.
Chernykh, Oksana P.
author_role author
author2 Artamonova, Maria V.
Sedliarova, Olga M.
Vakhitov, Roman R.
Velikanova, Svetlana S.
Chernykh, Oksana P.
author2_role author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Manejo reflexivo
Formación profesional
Modelo
Reflexión
Futuro Maestro
Reflexive Management
Professional Formation
Model
Reflection
Future Teacher
topic Manejo reflexivo
Formación profesional
Modelo
Reflexión
Futuro Maestro
Reflexive Management
Professional Formation
Model
Reflection
Future Teacher
description The paper reveals the problem of the professional formation of a future teacher, training a teacher with a high intellectual level of self-awareness, being capable of conceptual thinking, creativity and being ready to independently managing one’s own professional activity, which will allow interacting more effectively with the learning environment, being an active subject of professional and pedagogical activity.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476
10.20511/pyr2020.v8n3.476
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n3.476
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476/889
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n3
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872477261824
score 13.958958
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).