Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University
Descripción del Articulo
The paper reveals the problem of the professional formation of a future teacher, training a teacher with a high intellectual level of self-awareness, being capable of conceptual thinking, creativity and being ready to independently managing one’s own professional activity, which will allow interacti...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/476 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Manejo reflexivo Formación profesional Modelo Reflexión Futuro Maestro Reflexive Management Professional Formation Model Reflection Future Teacher |
id |
REVUSIL_5c20af84a48363c43360f2fb22b1a233 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/476 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of UniversityInvestigar los métodos de gestión en educación con tomar el caso de un profesor en la etapa universitariaTulina, Ekaterina V.Artamonova, Maria V.Sedliarova, Olga M.Vakhitov, Roman R.Velikanova, Svetlana S.Chernykh, Oksana P.Manejo reflexivoFormación profesionalModeloReflexiónFuturo MaestroReflexive ManagementProfessional FormationModelReflectionFuture TeacherThe paper reveals the problem of the professional formation of a future teacher, training a teacher with a high intellectual level of self-awareness, being capable of conceptual thinking, creativity and being ready to independently managing one’s own professional activity, which will allow interacting more effectively with the learning environment, being an active subject of professional and pedagogical activity.El documento revela el problema de la formación profesional de un futuro maestro, capacitar a un maestro con un alto nivel intelectual de autoconciencia, ser capaz de pensamiento conceptual, creatividad y estar listo para gestionar de forma independiente la propia actividad profesional, lo que permitirá interactuar más efectivamente con el ambiente de aprendizaje, siendo un sujeto activo de actividad profesional y pedagógica.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/47610.20511/pyr2020.v8n3.476Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4762310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476/889Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4762022-06-02T18:26:43Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University Investigar los métodos de gestión en educación con tomar el caso de un profesor en la etapa universitaria |
title |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University |
spellingShingle |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University Tulina, Ekaterina V. Manejo reflexivo Formación profesional Modelo Reflexión Futuro Maestro Reflexive Management Professional Formation Model Reflection Future Teacher |
title_short |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University |
title_full |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University |
title_fullStr |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University |
title_full_unstemmed |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University |
title_sort |
Investigating the Methods of Management in Education with Taking the Case of a Teacher at the Stage of University |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Tulina, Ekaterina V. Artamonova, Maria V. Sedliarova, Olga M. Vakhitov, Roman R. Velikanova, Svetlana S. Chernykh, Oksana P. |
author |
Tulina, Ekaterina V. |
author_facet |
Tulina, Ekaterina V. Artamonova, Maria V. Sedliarova, Olga M. Vakhitov, Roman R. Velikanova, Svetlana S. Chernykh, Oksana P. |
author_role |
author |
author2 |
Artamonova, Maria V. Sedliarova, Olga M. Vakhitov, Roman R. Velikanova, Svetlana S. Chernykh, Oksana P. |
author2_role |
author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Manejo reflexivo Formación profesional Modelo Reflexión Futuro Maestro Reflexive Management Professional Formation Model Reflection Future Teacher |
topic |
Manejo reflexivo Formación profesional Modelo Reflexión Futuro Maestro Reflexive Management Professional Formation Model Reflection Future Teacher |
description |
The paper reveals the problem of the professional formation of a future teacher, training a teacher with a high intellectual level of self-awareness, being capable of conceptual thinking, creativity and being ready to independently managing one’s own professional activity, which will allow interacting more effectively with the learning environment, being an active subject of professional and pedagogical activity. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476 10.20511/pyr2020.v8n3.476 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.476 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/476/889 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e476 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872477261824 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).