Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador
Descripción del Articulo
This research seeks to demonstrate the effects produced by the professional profile of the teacher and their competitive training of graduates of a university in Ecuador. The research method is transversal with a type of quantitative applied research, with a sample of 55 teachers and 132 graduates....
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/443 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/443 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Perfil profesional Práctica docente Desarrollo docente Investigación científica Professional Profile Teaching Practice Teacher Development Scientific Investigation |
id |
REVUSIL_5954cf54b52d20e44fc7ea275356da2f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/443 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in EcuadorPerfil profesional docente y formación competitiva en egresados de una universidad de EcuadorTinoco-Izquierdo, Wilson EladioInga-Arias, MiguelPalacios-Garay, Jessica PaolaTrujillo Reyna, QuiterioPerfil profesionalPráctica docenteDesarrollo docenteInvestigación científicaProfessional ProfileTeaching PracticeTeacher DevelopmentScientific InvestigationThis research seeks to demonstrate the effects produced by the professional profile of the teacher and their competitive training of graduates of a university in Ecuador. The research method is transversal with a type of quantitative applied research, with a sample of 55 teachers and 132 graduates. Two surveys were developed and applied to measure the variables; Pearson's correlation coefficient was used to determine the degree and significance of relationship. It is concluded that: between the professional profile of the teacher, the teaching practice, the development of research functions and links with the community, it is r = 0.82. Among the professional profile of the teacher, the teaching practice, the development of research functions and links with the community in the quality of the professional training of graduates, the Pearson coefficient is r = 0.81, P = 0.00 (sig. Bilateral) confirming that the relationship between the variables is significant p <.05.La presente investigación busca demostrar los efectos que producen el perfil profesional del docente y su formación competitiva de los egresados de una universidad de Ecuador. El método de la investigación es transversal con un tipo de investigación aplicada cuantitativa, con una muestra de 55 docentes y 132 egresados. Se elaboraron y aplicaron dos encuestas para medir las variables; se usó el coeficiente de correlación de Pearson para determinar el grado y significancia de relación. Se concluye que: entre el perfil profesional del docente, la práctica docente, el desarrollo de funciones de investigación y vinculación con la colectividad, es r= 0.82. Entre el perfil profesional del docente, la práctica docente, el desarrollo de funciones de investigación y vinculación con la colectividad en la calidad de la formación profesional de los egresados, el coeficiente de Pearson es r= 0.81, P= 0,00 (sig. Bilateral) confirmándose que la relación entre las variables es significativa p<.05.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/44310.20511/pyr2020.v8n3.443Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e443Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e443Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4432310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspahttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/443/804Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4432022-06-08T16:30:11Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador Perfil profesional docente y formación competitiva en egresados de una universidad de Ecuador |
title |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador |
spellingShingle |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador Tinoco-Izquierdo, Wilson Eladio Perfil profesional Práctica docente Desarrollo docente Investigación científica Professional Profile Teaching Practice Teacher Development Scientific Investigation |
title_short |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador |
title_full |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador |
title_fullStr |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador |
title_full_unstemmed |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador |
title_sort |
Professional Teaching Profile and Competitive Training in Graduates of aUniversity in Ecuador |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Tinoco-Izquierdo, Wilson Eladio Inga-Arias, Miguel Palacios-Garay, Jessica Paola Trujillo Reyna, Quiterio |
author |
Tinoco-Izquierdo, Wilson Eladio |
author_facet |
Tinoco-Izquierdo, Wilson Eladio Inga-Arias, Miguel Palacios-Garay, Jessica Paola Trujillo Reyna, Quiterio |
author_role |
author |
author2 |
Inga-Arias, Miguel Palacios-Garay, Jessica Paola Trujillo Reyna, Quiterio |
author2_role |
author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Perfil profesional Práctica docente Desarrollo docente Investigación científica Professional Profile Teaching Practice Teacher Development Scientific Investigation |
topic |
Perfil profesional Práctica docente Desarrollo docente Investigación científica Professional Profile Teaching Practice Teacher Development Scientific Investigation |
description |
This research seeks to demonstrate the effects produced by the professional profile of the teacher and their competitive training of graduates of a university in Ecuador. The research method is transversal with a type of quantitative applied research, with a sample of 55 teachers and 132 graduates. Two surveys were developed and applied to measure the variables; Pearson's correlation coefficient was used to determine the degree and significance of relationship. It is concluded that: between the professional profile of the teacher, the teaching practice, the development of research functions and links with the community, it is r = 0.82. Among the professional profile of the teacher, the teaching practice, the development of research functions and links with the community in the quality of the professional training of graduates, the Pearson coefficient is r = 0.81, P = 0.00 (sig. Bilateral) confirming that the relationship between the variables is significant p <.05. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/443 10.20511/pyr2020.v8n3.443 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/443 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.443 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/443/804 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e443 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e443 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e443 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872432173056 |
score |
13.754011 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).