Role of the speech therapy cabinet in the educational inclusion of young university students with a diagnosis of stuttering
Descripción del Articulo
        The research entitled CODI Program for thedevelopment of digital competences of teachers of the I.E. N ° 1129, La Victoria, 2020, aimed to demonstrate the effectiveness of its application in the development of digital skills, for which it used a quantitative methodology of experimental design with f...
              
            
    
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| Fecha de Publicación: | 2021 | 
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/1034 | 
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| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
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| description | The research entitled CODI Program for thedevelopment of digital competences of teachers of the I.E. N ° 1129, La Victoria, 2020, aimed to demonstrate the effectiveness of its application in the development of digital skills, for which it used a quantitative methodology of experimental design with four treatments and a population made up of teachers from the educational institution. The reliability analyzes of the data collected with the validated instruments made it possible to demonstrate its reliability at high levels, data that were applied toa pilot sample. The applied statistics was from Anova of a factor that allowed to obtain results after the induction and training process has been carried out, which has allowed to demonstrate the effectiveness of the CODI program in the development of the digital competences of teachers of the I.E. N ° 1129, La Victoria, 2020, with the application of four treatments in an experimental design, and that the statistical analysis used indicates the growth of their learning. | 
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The reliability analyzes of the data collected with the validated instruments made it possible to demonstrate its reliability at high levels, data that were applied toa pilot sample. The applied statistics was from Anova of a factor that allowed to obtain results after the induction and training process has been carried out, which has allowed to demonstrate the effectiveness of the CODI program in the development of the digital competences of teachers of the I.E. N ° 1129, La Victoria, 2020, with the application of four treatments in an experimental design, and that the statistical analysis used indicates the growth of their learning.La investigación titulada Programa CODI para el desarrollo de las competencias digitales de docentes de la I.E. N° 1129, La Victoria, 2020, tuvo como finalidad demostrar la eficacia de su aplicación en el desarrollo de las competencias digitales, para lo cual utilizó una metodología cuantitativa de diseño experimental con cuatro tratamientos y se empleó una población conformada por los docentes de la institución educativa. Los análisis de confiabilidad de los datos recogidos con los instrumentos validados permitieron demostrar su confiabilidad a niveles altos, datos que se aplicaron a una muestra piloto. La estadística aplicada fue de Anova de un factor que permitió obtener resultados luego de realizado el proceso de inducción y capacitación ha permitido demostrar la efectividad del programa CODI en el desarrollo de las competencias digitales de docentes de la I.E. N° 1129, La Victoria, 2020, con la aplicación de cuatro tratamientos en un diseño experimental, y que el análisis estadístico empleado señala el crecimiento de su aprendizaje.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2021-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/103410.20511/pyr2021.v9n1.1034Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 9 No. 1 (2021): Enero - Abril; e1034Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 9 ##issue.no## 1 (2021): Enero - Abril; e1034Propósitos y Representaciones; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Enero - Abril; e10342310-46352307-799910.20511/pyr2021.v9n1reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspahttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1034/1308/*ref*/Area, M., & Guarro, A. (2012). La alfabetización informacional y digital: fundamentos pedagógicos para la enseñanza y el aprendizaje competente. Revista Española De Documentación Científica(35), 46,74. doi: https://doi.org/10.3989/redc.2012.mono.977/*ref*/Arias-Gómez, J., Villasís-Keever, M. Á., & Novales, M. G. (2016). El protocolo de investigación III: la población de estudio . Revista Alergia México, 63(2), 201-206. Obtenido de [Fecha de consulta 22 de julio de 2020]. ISSN: 0002-5151. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=4867/486755023011/*ref*/Chou, D., Valdés, M., & Sánchez, D. (2017). Programa de formación de competencias digitales en docentes universitarios. Universidad y Sociedad, 9(1), 81-86. Obtenido de https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/518/*ref*/Comunidades Europeas. (2007). Competencias clave para el aprendizaje permanente. Un Marco de Referencia Europeo. 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