Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization

Descripción del Articulo

This article is a reflection in three planes: the first one, how teachers problematize their own practices given the complexity of the scenarios that they must face daily in classrooms; the second one, how teaching problematization is perceived in the academic and school world and the third one, hoy...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rodríguez-Sosa, Jorge, Hernández-Sánchez, Kelly
Formato: artículo revisión
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revista USIL - Propósitos y Representaciones
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/211
Enlace del recurso:http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Problematization of teaching practices; teaching research; research-action; continuous teaching training programs; teacher’s beliefs
Problematización de las prácticas docentes; Investigación de la docencia; investigación-acción; programas de formación docente continua; creencias docentes
Descripción
Sumario:This article is a reflection in three planes: the first one, how teachers problematize their own practices given the complexity of the scenarios that they must face daily in classrooms; the second one, how teaching problematization is perceived in the academic and school world and the third one, hoy many and how contents, methodological tools and training forms, which are necessary to strengthen teachers’ abilities and attitudes prone to problematization, have been assumed by continuous teaching training programs. It is concluded with a joint reflection that tries to establish the link between these planes.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).