Use of Learning Strategies in the University. A Case Study
Descripción del Articulo
The objective of this study was the characterization of the learning strategies of higher education students of a university in Lima. To achieve this purpose, the focus is qualitative, which allows us to interpret the same practice of the students. The methodology of this research, included direct o...
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| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/265 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/265 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estrategias Aprendizaje Estudio de caso Educación superior Strategies Learning Case Study Higher Education |
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Use of Learning Strategies in the University. A Case Study Empleo de las estrategias de aprendizaje en la universidad. Un estudio de caso |
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Estrategias Aprendizaje Estudio de caso Educación superior Strategies Learning Case Study Higher Education |
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Estrategias Aprendizaje Estudio de caso Educación superior Strategies Learning Case Study Higher Education |
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The objective of this study was the characterization of the learning strategies of higher education students of a university in Lima. To achieve this purpose, the focus is qualitative, which allows us to interpret the same practice of the students. The methodology of this research, included direct observation and in-depth interviewing, and was aimed at understanding the reasons for practice in certain strategies. The conclusion of the research is that the metacognitive strategies, the processing of information and the control of the context become the fundamental principles at the moment of learning by students. |
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Use of Learning Strategies in the University. A Case StudyEmpleo de las estrategias de aprendizaje en la universidad. Un estudio de casoAlarcón Díaz, Mitchell AlbertoAlcas Zapata, NoelAlarcón Diaz, Henry HugoNatividad Arroyo, José ArninRodríguez Fuentes, AntonioEstrategiasAprendizajeEstudio de casoEducación superiorStrategiesLearningCase StudyHigher EducationThe objective of this study was the characterization of the learning strategies of higher education students of a university in Lima. To achieve this purpose, the focus is qualitative, which allows us to interpret the same practice of the students. The methodology of this research, included direct observation and in-depth interviewing, and was aimed at understanding the reasons for practice in certain strategies. The conclusion of the research is that the metacognitive strategies, the processing of information and the control of the context become the fundamental principles at the moment of learning by students.El objetivo de este estudio fue caracterizar las estrategias de aprendizaje utilizadas por los estudiantes de educación superior de una universidad de Lima. Para lograr este propósito, el enfoque es cualitativo, el cual nos permite interpretar la praxis misma de los alumnos. La metodología de esta investigación incluyó la observación directa y la entrevista a profundidad, cuyo propósito fue comprender las razones de la puesta en práctica de determinadas estrategias. La conclusión de la investigación es que las estrategias metacognitivas, el procesamiento de la información y el control del contexto se convierten en las aristas fundamentales al momento de aprender por parte de los estudiantes.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2019-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/26510.20511/pyr2019.v7n1.265Propósitos y Representaciones. 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