Psychometric Properties of the Workload scale in Ecuadorian Teachers
Descripción del Articulo
The objective of this research was to analyze the psychometric properties of the workload scale in Ecuadorian teachers. An instrumental design study was developed where data from 304 teachers of both sexes whose ages ranged from 20 to 60 years were analyzed. The confirmatory factor analysis showed t...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/1357 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1357 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Análisis factorial Confiabilidad Carga de trabajo Profesores Ecuador Factor analysis Reliability Workload Teachers |
Sumario: | The objective of this research was to analyze the psychometric properties of the workload scale in Ecuadorian teachers. An instrumental design study was developed where data from 304 teachers of both sexes whose ages ranged from 20 to 60 years were analyzed. The confirmatory factor analysis showed that the internal structure of the workload scale is satisfactory ((χ2 = 28,147, df = 9, p = 0.01; CFI = 0.958; TLI = 0.931 and RMSEA = 0.080), evidence of convergent and discriminant validity was reached. Reliability is acceptable (α > 0.8). It is concluded that the workload scale in Ecuadorian teachers is a valid and reliable brief measure. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).