ACTION-RESEARCH IN THE EDUCATIONAL CONTEXT
Descripción del Articulo
The aim of this study is to explore the concept of action-research and trace its use in educational contexts. To achieve this, both the concepts and theoretical presuppositions of this approach are described. Also, the difference between natural sciences and social sciences are described, for it was...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2999 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Paideia/article/view/2999 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | The aim of this study is to explore the concept of action-research and trace its use in educational contexts. To achieve this, both the concepts and theoretical presuppositions of this approach are described. Also, the difference between natural sciences and social sciences are described, for it was the origin of the action research approach, mentioning the theoretical contributions of Lewin, Adorno and Habermas. Finally, an assessment of the application of such a perspective in educational environments is presented. Keywords: Action research – education – social sciences |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).