Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation

Descripción del Articulo

We report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Tarazona Pérez, Filomeno, Aliaga, Isabel, Porras, Karim
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional del Centro de Perú
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.uncp.edu.pe:article/559
Enlace del recurso:https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:perfil de investigación
acreditación universitaria
aprendizaje de investigación
enseñanza de investigación
investigación
research
research profile
university accreditation
research learning
research teaching
Descripción
Sumario:We report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of the career, research experience, management of intellectual property, responsible behavior and the perception of the development of pedagogical research, contextualized in the standards of University Accreditation; Likewise, 32 teachers who teach research or are directly involved in the function have been surveyed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).