Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation

Descripción del Articulo

We report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Tarazona Pérez, Filomeno, Aliaga, Isabel, Porras, Karim
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional del Centro de Perú
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.uncp.edu.pe:article/559
Enlace del recurso:https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:perfil de investigación
acreditación universitaria
aprendizaje de investigación
enseñanza de investigación
investigación
research
research profile
university accreditation
research learning
research teaching
id REVUNCP_b83d957f5e5660e306217ed1e4725a6a
oai_identifier_str oai:revistas.uncp.edu.pe:article/559
network_acronym_str REVUNCP
network_name_str Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
repository_id_str
spelling Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditationLa investigación en la Facultad de Educación Análisis en el contexto de la acreditación universitariaTarazona Pérez, FilomenoAliaga, IsabelPorras, Karimperfil de investigaciónacreditación universitariaaprendizaje de investigaciónenseñanza de investigacióninvestigaciónresearchresearch profileuniversity accreditationresearch learningresearch teachingWe report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of the career, research experience, management of intellectual property, responsible behavior and the perception of the development of pedagogical research, contextualized in the standards of University Accreditation; Likewise, 32 teachers who teach research or are directly involved in the function have been surveyed.Reportamos el estado de la cuestión en investigación en una muestra estratificada de 242 estudiantes del VI, VIII y X  semestre de la Facultad de Educación, Universidad Nacional del Centro del Perú, generalizable a una población de 687, sobre las dimensiones del perfil de la investigación formativa y de final de la carrera, experiencia de investigación, gestión de la propiedad intelectual, la conducta responsable y la percepción del desarrollo de la investigación pedagógica, contextualizados en los estándares de la Acreditación Universitaria; asimismo se ha encuestado a 32 profesores que enseñan investigación o están directamente implicados en la función.Comité de Investigación de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Centro del Perú2020-07-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/55910.26490/uncp.sl.2020.4.2.559RSocialium; Vol. 4 No. 2 (2020); 147-170Socialium; Vol. 4 Núm. 2 (2020); 147-1702706-605310.26490/uncp.sl.2020.4.2.reponame:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perúinstname:Universidad Nacional del Centro de Perúinstacron:UNCPspahttps://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/898https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/897Derechos de autor 2020 Filomeno Tarazona Pérez, Isabel Aliaga, Karim Porrashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.uncp.edu.pe:article/5592020-07-23T18:56:28Z
dc.title.none.fl_str_mv Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
La investigación en la Facultad de Educación Análisis en el contexto de la acreditación universitaria
title Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
spellingShingle Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
Tarazona Pérez, Filomeno
perfil de investigación
acreditación universitaria
aprendizaje de investigación
enseñanza de investigación
investigación
research
research profile
university accreditation
research learning
research teaching
title_short Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
title_full Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
title_fullStr Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
title_full_unstemmed Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
title_sort Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
dc.creator.none.fl_str_mv Tarazona Pérez, Filomeno
Aliaga, Isabel
Porras, Karim
author Tarazona Pérez, Filomeno
author_facet Tarazona Pérez, Filomeno
Aliaga, Isabel
Porras, Karim
author_role author
author2 Aliaga, Isabel
Porras, Karim
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv perfil de investigación
acreditación universitaria
aprendizaje de investigación
enseñanza de investigación
investigación
research
research profile
university accreditation
research learning
research teaching
topic perfil de investigación
acreditación universitaria
aprendizaje de investigación
enseñanza de investigación
investigación
research
research profile
university accreditation
research learning
research teaching
description We report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of the career, research experience, management of intellectual property, responsible behavior and the perception of the development of pedagogical research, contextualized in the standards of University Accreditation; Likewise, 32 teachers who teach research or are directly involved in the function have been surveyed.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559
10.26490/uncp.sl.2020.4.2.559
url https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559
identifier_str_mv 10.26490/uncp.sl.2020.4.2.559
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/898
https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/897
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Filomeno Tarazona Pérez, Isabel Aliaga, Karim Porras
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Filomeno Tarazona Pérez, Isabel Aliaga, Karim Porras
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Comité de Investigación de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Centro del Perú
publisher.none.fl_str_mv Comité de Investigación de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Centro del Perú
dc.source.none.fl_str_mv RSocialium; Vol. 4 No. 2 (2020); 147-170
Socialium; Vol. 4 Núm. 2 (2020); 147-170
2706-6053
10.26490/uncp.sl.2020.4.2.
reponame:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
instname:Universidad Nacional del Centro de Perú
instacron:UNCP
instname_str Universidad Nacional del Centro de Perú
instacron_str UNCP
institution UNCP
reponame_str Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
collection Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1842359555872260096
score 12.8608675
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).