Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation
Descripción del Articulo
We report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of th...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional del Centro de Perú |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.uncp.edu.pe:article/559 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | perfil de investigación acreditación universitaria aprendizaje de investigación enseñanza de investigación investigación research research profile university accreditation research learning research teaching |
id |
REVUNCP_b83d957f5e5660e306217ed1e4725a6a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.uncp.edu.pe:article/559 |
network_acronym_str |
REVUNCP |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditationLa investigación en la Facultad de Educación Análisis en el contexto de la acreditación universitariaTarazona Pérez, FilomenoAliaga, IsabelPorras, Karimperfil de investigaciónacreditación universitariaaprendizaje de investigaciónenseñanza de investigacióninvestigaciónresearchresearch profileuniversity accreditationresearch learningresearch teachingWe report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of the career, research experience, management of intellectual property, responsible behavior and the perception of the development of pedagogical research, contextualized in the standards of University Accreditation; Likewise, 32 teachers who teach research or are directly involved in the function have been surveyed.Reportamos el estado de la cuestión en investigación en una muestra estratificada de 242 estudiantes del VI, VIII y X semestre de la Facultad de Educación, Universidad Nacional del Centro del Perú, generalizable a una población de 687, sobre las dimensiones del perfil de la investigación formativa y de final de la carrera, experiencia de investigación, gestión de la propiedad intelectual, la conducta responsable y la percepción del desarrollo de la investigación pedagógica, contextualizados en los estándares de la Acreditación Universitaria; asimismo se ha encuestado a 32 profesores que enseñan investigación o están directamente implicados en la función.Comité de Investigación de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Centro del Perú2020-07-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/55910.26490/uncp.sl.2020.4.2.559RSocialium; Vol. 4 No. 2 (2020); 147-170Socialium; Vol. 4 Núm. 2 (2020); 147-1702706-605310.26490/uncp.sl.2020.4.2.reponame:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perúinstname:Universidad Nacional del Centro de Perúinstacron:UNCPspahttps://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/898https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/897Derechos de autor 2020 Filomeno Tarazona Pérez, Isabel Aliaga, Karim Porrashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.uncp.edu.pe:article/5592020-07-23T18:56:28Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation La investigación en la Facultad de Educación Análisis en el contexto de la acreditación universitaria |
title |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation |
spellingShingle |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation Tarazona Pérez, Filomeno perfil de investigación acreditación universitaria aprendizaje de investigación enseñanza de investigación investigación research research profile university accreditation research learning research teaching |
title_short |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation |
title_full |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation |
title_fullStr |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation |
title_full_unstemmed |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation |
title_sort |
Research at the Faculty of Education Analysis in the context of university accreditation |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Tarazona Pérez, Filomeno Aliaga, Isabel Porras, Karim |
author |
Tarazona Pérez, Filomeno |
author_facet |
Tarazona Pérez, Filomeno Aliaga, Isabel Porras, Karim |
author_role |
author |
author2 |
Aliaga, Isabel Porras, Karim |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
perfil de investigación acreditación universitaria aprendizaje de investigación enseñanza de investigación investigación research research profile university accreditation research learning research teaching |
topic |
perfil de investigación acreditación universitaria aprendizaje de investigación enseñanza de investigación investigación research research profile university accreditation research learning research teaching |
description |
We report the state of the question in research in a stratified sample of 242 students of the VI, VIII and X semester of the Faculty of Education, National University of the Center of Peru, generalizable to a population of 687, on the dimensions of the profile of the research formative and end of the career, research experience, management of intellectual property, responsible behavior and the perception of the development of pedagogical research, contextualized in the standards of University Accreditation; Likewise, 32 teachers who teach research or are directly involved in the function have been surveyed. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-21 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559 10.26490/uncp.sl.2020.4.2.559 |
url |
https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559 |
identifier_str_mv |
10.26490/uncp.sl.2020.4.2.559 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/898 https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/559/897 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Filomeno Tarazona Pérez, Isabel Aliaga, Karim Porras https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Filomeno Tarazona Pérez, Isabel Aliaga, Karim Porras https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Comité de Investigación de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Centro del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Comité de Investigación de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Centro del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
RSocialium; Vol. 4 No. 2 (2020); 147-170 Socialium; Vol. 4 Núm. 2 (2020); 147-170 2706-6053 10.26490/uncp.sl.2020.4.2. reponame:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú instname:Universidad Nacional del Centro de Perú instacron:UNCP |
instname_str |
Universidad Nacional del Centro de Perú |
instacron_str |
UNCP |
institution |
UNCP |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
collection |
Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842359555872260096 |
score |
12.8608675 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).