La calidad de servicio en la satisfacción de los usuarios: Caso polideportivo
Descripción del Articulo
In 2017, users of the Chanu-Chanu Sports Center in Puno denounced the precarious state of their facilities, questioning satisfaction. For its measurement, the subjective value theory approach was adopted; The study of the quality of service was also incorporated, which measures satisfaction under th...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4508 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/4508 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
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La calidad de servicio en la satisfacción de los usuarios: Caso polideportivoParedes Cruz, Jesús GonzaloArohuanca Percca, Paula Andrea SatisfacciónCalidad UsuarioValoraciónIn 2017, users of the Chanu-Chanu Sports Center in Puno denounced the precarious state of their facilities, questioning satisfaction. For its measurement, the subjective value theory approach was adopted; The study of the quality of service was also incorporated, which measures satisfaction under the paradigm of attitude, consequently the objective of: measuring the relationship between quality of service and user satisfaction of the Chanu-Chanu Puno-Peru sports center was incorporated. The methodology was of a quantitative approach, not experimental, of a correlational type and of a cross-sectional design. With a sample of 308 users from a population of 1608, in a range of 1 month. Results: between quality of service and satisfaction there is a correlation of 0.623. Conclusion: as the quality of service improves, satisfaction will increase and vice versa, however, the change in one variable does not determine the change in the other due to its degree of correlation.Puno, 2017, un reportaje revelo el precario estado de las instalaciones, la falta de mantenimiento, y la consecuente insatisfacción en los usuarios del Polideportivo Chanu-Chanu. Esta investigación fue un estudio percepción del usuario a través de dos enfoques: el modelo de la actitud o servperf con la variable calidad de servicio, y el modelo del valor con la variable satisfacción. Objetivo, medir la relación entre calidad de servicio y satisfacción de los usuarios del polideportivo Chanu-Chanu Puno-Perú. Método, enfoque cuantitativo, no experimental, de tipo correlacional y de diseño transversal. Con una muestra de 308 usuarios de una población de 1608, en el rango de un mes. Resultados: entre calidad de servicio y satisfacción existe una correlación de 0,623. Conclusión: según mejore la calidad de servicio aumentara la satisfacción y viceversa, según ambos enfoques, los usuarios estiman el desempeño del servicio a niveles medios.Universidad Ricardo Palma2022-08-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/450810.31381/gbaj.v6i1.4508Global Business Administration Journal; Vol. 6 Núm. 1 (2022): GLOBAL BUSINESS ADMINISTRATION JOURNAL; 14-20Global Business Administration Journal; Vol. 6 No. 1 (2022): GLOBAL BUSINESS ADMINISTRATION JOURNAL; 14-202520-901910.31381/gbaj.v6i1reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/4508/6595Derechos de autor 2022 Global Business Administration Journalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/45082024-05-15T23:01:55Z |
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In 2017, users of the Chanu-Chanu Sports Center in Puno denounced the precarious state of their facilities, questioning satisfaction. For its measurement, the subjective value theory approach was adopted; The study of the quality of service was also incorporated, which measures satisfaction under the paradigm of attitude, consequently the objective of: measuring the relationship between quality of service and user satisfaction of the Chanu-Chanu Puno-Peru sports center was incorporated. The methodology was of a quantitative approach, not experimental, of a correlational type and of a cross-sectional design. With a sample of 308 users from a population of 1608, in a range of 1 month. Results: between quality of service and satisfaction there is a correlation of 0.623. Conclusion: as the quality of service improves, satisfaction will increase and vice versa, however, the change in one variable does not determine the change in the other due to its degree of correlation. |
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