Read under the shade: Schorge School in Burkina Faso and the Selva Plan in Peru
Descripción del Articulo
The present article speaks about the project of the Schorge school in Koudougou, Burkina Faso. It is an architecture built with limitations of all kinds: economic, infrastructural, climatic and social. The objective is to save the value of a building committed to the surrounding environment, the loc...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/1981 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Arquitextos/article/view/1981 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | arquitectura sostenible funcionalidad cultura local comunidad sustainable architecture functionality local culture community |
| Sumario: | The present article speaks about the project of the Schorge school in Koudougou, Burkina Faso. It is an architecture built with limitations of all kinds: economic, infrastructural, climatic and social. The objective is to save the value of a building committed to the surrounding environment, the local culture and the population. It is proposed a parallel with the recent projects of Peruvians schools proposed by the Plan Selva. It is evaluated how Peru and Africa, although being two different realities, have common characteristics. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).