GESTIÓN ADMINISTRATIVA Y MARKETING ESTRATÉGICO EN UNA INSTITUCIÓN EDUCATIVA DE LIMA NORTE
Descripción del Articulo
This research has been carried out with the aim of establishing the Currently, public educational institutions do not require real Administrative Management of strategic educational Marketing towards students; since many times, they do not have a competitive vision compared to the services provided...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/3585 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/3585 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Administrative Management and Strategic Marketing Gestión Administrativa y Marketing Estratégico. |
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GESTIÓN ADMINISTRATIVA Y MARKETING ESTRATÉGICO EN UNA INSTITUCIÓN EDUCATIVA DE LIMA NORTEALVAREZ MORENO, AngelaAdministrative Management and Strategic MarketingGestión Administrativa y Marketing Estratégico.This research has been carried out with the aim of establishing the Currently, public educational institutions do not require real Administrative Management of strategic educational Marketing towards students; since many times, they do not have a competitive vision compared to the services provided by private educational institutions. Therefore, the present investigation determined the significant relationship of Administrative Management and Strategic Marketing of an Institution of a basic Non-experimental design with the Correlational method. The population was 1,375 people among Directors, Administrators, Teachers, Parents and Students, of which they were selected as a non-probabilistic sample (385) under the Fisher, Arkin andColton procedure. An instrument was applied. For the hypothesis test, the SPSS 24 was applied, which yielded a positive relationship in favor of the general hypothesis, therefore it was concluded that Administrative Management is positively related to strategic Educational Marketing.Actualmente las instituciones educativas públicas no precisan reales Gestiones Administrativas de Marketing estratégico educacional hacia los alumnos; ya que muchas veces, no cuentan con una visión competitiva frente a los servicios que brindan las instituciones educativas privadas. Por ello, la presente investigacióndeterminó la relación significativa de la Gestión Administrativa y el Marketing Estratégico de una Institución de un diseño No experimental de tipo básica con el método correlacional. La población fue de 1,375 personas entre directivos, administrativos, docentes, padres de familia y alumnos, de los cuales se seleccionaron como muestra no probabilística (385) bajo el procedimiento de Fisher, Arkin y Colton. Se aplicó un instrumento. Para la prueba de hipótesis se aplicó el SPSS 24 el cual arrojó relación positiva a favor de la hipótesis general, por ello se concluyó que la Gestión Administrativa se relaciona positivamente con el Marketing Educativo Estratégico.UNIVERSIDAD RICARDO PALMA2021-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulo evaluado por pares.application/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/358510.31381/scientia.v22i22.3585Scientia; Vol. 22 Núm. 22 (2020): SCIENTIA; 319 - 3281993-422X2519-574310.31381/scientia.v22i22reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/3585/4362Derechos de autor 2021 Scientiainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/35852021-05-12T19:56:22Z |
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