Optimization of vehicle flow in the road intersection of the Av. Bolognesi and the Av. Gustavo Pinto in the city of Tacna

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The present investigation makes an analysis of the current conditions that are generated due to vehicular congestion at the intersection of the two main arterial avenues under study that occur at peak hours. The purpose of the present study is to optimize the behavior of the vehicular flow with the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Urbina Cantuta, Carla Maricela, Torres Flores, Alex Johana, Salazar-Calderón Juárez, Rolando
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Privada de Tacna
Repositorio:Revistas - Universidad Privada de Tacna
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.upt.edu.pe:article/123
Enlace del recurso:https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/ingenieria/article/view/123
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Optimización
Flujo Vehicular
Grado de Saturación
Nivel de Servicio
Conteo Vehicular
Hora Pico
Simulación
Intersección Vial
Congestión
Tráfico
Optimization
Vehicle Flow
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spelling Optimization of vehicle flow in the road intersection of the Av. Bolognesi and the Av. Gustavo Pinto in the city of TacnaOptimización del flujo vehicular en la intersección vial de la Av. Bolognesi y la Av. Gustavo Pinto en la ciudad de TacnaUrbina Cantuta, Carla MaricelaTorres Flores, Alex JohanaSalazar-Calderón Juárez, RolandoOptimizaciónFlujo VehicularGrado de SaturaciónNivel de ServicioConteo VehicularHora PicoSimulaciónIntersección VialCongestiónTráficoOptimizationVehicle FlowDegree of SaturationService LevelVehicle CountRush HourSimulationRoad IntersectionCongestionTrafficThe present investigation makes an analysis of the current conditions that are generated due to vehicular congestion at the intersection of the two main arterial avenues under study that occur at peak hours. The purpose of the present study is to optimize the behavior of the vehicular flow with the presentation of proposals for solutions that improve the current level of service and reduce the existing vehicular congestion in the study area.La presente investigación hace un análisis de las condiciones actuales que se generan debido a la congestión vehicular en la intersección de las dos avenidas principales arteriales en estudio que se dan en horas pico. La finalidad del presente estudio es la de optimizar el comportamiento del flujo vehicular con la presentación de propuestas de solución que mejoren el nivel de servicio actual y que disminuya en la zona de estudio la congestión vehicular existenteUNIVERSIDAD PRIVADA DE TACNA2019-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/ingenieria/article/view/12310.47796/ing.v1i1.123INGENIERÍA INVESTIGA; Vol. 1 No. 1 (2019): Ingeniería Investiga; pp. 65 - 71INGENIERÍA INVESTIGA; Vol. 1 Núm. 1 (2019): Ingeniería Investiga; pp. 65 - 712708-303910.47796/ing.v1i1reponame:Revistas - Universidad Privada de Tacnainstname:Universidad Privada de Tacnainstacron:UPTspahttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/ingenieria/article/view/123/108info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upt.edu.pe:article/1232021-11-29T10:46:28Z
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Optimización del flujo vehicular en la intersección vial de la Av. Bolognesi y la Av. Gustavo Pinto en la ciudad de Tacna
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