Optimization of vehicle flow in the road intersection of the Av. Bolognesi and the Av. Gustavo Pinto in the city of Tacna
Descripción del Articulo
The present investigation makes an analysis of the current conditions that are generated due to vehicular congestion at the intersection of the two main arterial avenues under study that occur at peak hours. The purpose of the present study is to optimize the behavior of the vehicular flow with the...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Privada de Tacna |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Privada de Tacna |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.upt.edu.pe:article/123 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/ingenieria/article/view/123 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Optimización Flujo Vehicular Grado de Saturación Nivel de Servicio Conteo Vehicular Hora Pico Simulación Intersección Vial Congestión Tráfico Optimization Vehicle Flow Degree of Saturation Service Level Vehicle Count Rush Hour Simulation Road Intersection Congestion Traffic |
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Optimization of vehicle flow in the road intersection of the Av. Bolognesi and the Av. Gustavo Pinto in the city of TacnaOptimización del flujo vehicular en la intersección vial de la Av. Bolognesi y la Av. Gustavo Pinto en la ciudad de TacnaUrbina Cantuta, Carla MaricelaTorres Flores, Alex JohanaSalazar-Calderón Juárez, RolandoOptimizaciónFlujo VehicularGrado de SaturaciónNivel de ServicioConteo VehicularHora PicoSimulaciónIntersección VialCongestiónTráficoOptimizationVehicle FlowDegree of SaturationService LevelVehicle CountRush HourSimulationRoad IntersectionCongestionTrafficThe present investigation makes an analysis of the current conditions that are generated due to vehicular congestion at the intersection of the two main arterial avenues under study that occur at peak hours. The purpose of the present study is to optimize the behavior of the vehicular flow with the presentation of proposals for solutions that improve the current level of service and reduce the existing vehicular congestion in the study area.La presente investigación hace un análisis de las condiciones actuales que se generan debido a la congestión vehicular en la intersección de las dos avenidas principales arteriales en estudio que se dan en horas pico. La finalidad del presente estudio es la de optimizar el comportamiento del flujo vehicular con la presentación de propuestas de solución que mejoren el nivel de servicio actual y que disminuya en la zona de estudio la congestión vehicular existenteUNIVERSIDAD PRIVADA DE TACNA2019-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/ingenieria/article/view/12310.47796/ing.v1i1.123INGENIERÍA INVESTIGA; Vol. 1 No. 1 (2019): Ingeniería Investiga; pp. 65 - 71INGENIERÍA INVESTIGA; Vol. 1 Núm. 1 (2019): Ingeniería Investiga; pp. 65 - 712708-303910.47796/ing.v1i1reponame:Revistas - Universidad Privada de Tacnainstname:Universidad Privada de Tacnainstacron:UPTspahttps://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/ingenieria/article/view/123/108info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upt.edu.pe:article/1232021-11-29T10:46:28Z |
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Optimization of vehicle flow in the road intersection of the Av. Bolognesi and the Av. Gustavo Pinto in the city of Tacna Urbina Cantuta, Carla Maricela Optimización Flujo Vehicular Grado de Saturación Nivel de Servicio Conteo Vehicular Hora Pico Simulación Intersección Vial Congestión Tráfico Optimization Vehicle Flow Degree of Saturation Service Level Vehicle Count Rush Hour Simulation Road Intersection Congestion Traffic |
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The present investigation makes an analysis of the current conditions that are generated due to vehicular congestion at the intersection of the two main arterial avenues under study that occur at peak hours. The purpose of the present study is to optimize the behavior of the vehicular flow with the presentation of proposals for solutions that improve the current level of service and reduce the existing vehicular congestion in the study area. |
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INGENIERÍA INVESTIGA; Vol. 1 No. 1 (2019): Ingeniería Investiga; pp. 65 - 71 INGENIERÍA INVESTIGA; Vol. 1 Núm. 1 (2019): Ingeniería Investiga; pp. 65 - 71 2708-3039 10.47796/ing.v1i1 reponame:Revistas - Universidad Privada de Tacna instname:Universidad Privada de Tacna instacron:UPT |
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