Tools to develop ethical recognition in college students: A learning experience with Pokémon Go
Descripción del Articulo
This article aims to expose an experience collaborative learning in a group of college students from a private institution in the city of Guadalajara, Mexico, one in which through an augmented reality game, Pokémon Go, it was possible to contribute to the ethical recognition. Although the limitation...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2017 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/204 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/204 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Augmented reality skills human sense ethics education Pokémon Go competencias sentido humano ética educación |
| Sumario: | This article aims to expose an experience collaborative learning in a group of college students from a private institution in the city of Guadalajara, Mexico, one in which through an augmented reality game, Pokémon Go, it was possible to contribute to the ethical recognition. Although the limitation of this text is recognized, to only focus on this mobile application, it is considered that the issues raised is valuable in itself, as it contributes to raising an example that ethics training can help trends or issues time (trending topics) that are relevant for young digital users. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).