Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample
Descripción del Articulo
This research work is aimed at determining the quality of citations and references of the Master’s thesis in Education of peruvian colleges. The documental analysis technique was used and the “Observation Guide” proposed by Martín and Lafuente (2017) was employed as an instrument, which is...
Autores: | , , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/382 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/382 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Quality of citations quality of bibliographic references Master’s thesis educational research. Calidad de citas calidad de referencias bibliográficas tesis de maestría investigación educativa. |
id |
REVUPEU_cdec71592d2a51cd267d295b2f037dd2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/382 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian SampleIndicadores de evaluación de citas y referencias en tesis de maestría en educación: una muestra peruanaHernández, Ronald M.Arias Chávez, DennisFlores Sotelo, Willian SebastianArévalo Tuesta, Jose AntonioAntón De Los Santos, Pedro JuanYépez Muñiz, León AugustoLagos Videla, JessicaQuality of citationsquality of bibliographic referencesMaster’s thesiseducational research.Calidad de citascalidad de referencias bibliográficastesis de maestríainvestigación educativa.This research work is aimed at determining the quality of citations and references of the Master’s thesis in Education of peruvian colleges. The documental analysis technique was used and the “Observation Guide” proposed by Martín and Lafuente (2017) was employed as an instrument, which is composed of five quality indicators for the bibliographic review (exhaustiveness, critical use of the bibliography, quality, relevance and review of previous research works); and of 9 for bibliographic references (update, number of references, self-citation, language, typology, support, complete references, accuracy and fulfillment of a standard or style). In addition, 562 bibliographic references and 1209 citations extracted from 14 theses, digitalized and published in the National Digital Repository of Peru during 2017, were analyzed. The mechanisms for citations as well as the bibliographic references were evaluated. After the descriptive-statistical analysis, it could be identified that the level achieved for both variables was “Enough”.La presente investigación tuvo por objetivo determinar la calidad de citas y referencias de las tesis de Maestría en Educación de universidades peruanas. Se utilizó la técnica del análisis documental y como instrumento se recurrió a la “Guía de observación” propuesta por Martín y Lafuente (2017), compuesta por cinco indicadores de calidad para la revisión bibliográfica (exhaustividad, utilización crítica de la bibliografía, calidad, relevancia y revisión de investigaciones previas); y nueve para las referencias bibliográficas (actualización, cantidad de referencias, autocitación, idioma, tipología, soporte, referencias completas, exactitud y cumplimiento con una norma o estilo). El análisis se realizó a 562 referencias bibliográficas y 1209 citas extraídas de 14 tesis, digitalizadas y publicadas en el Repositorio Nacional Digital de Perú, durante el año 2017. Se evaluaron tanto los mecanismos de citado, como las referencias bibliográficas. Después del análisis estadístico descriptivo se pudo identificar que el nivel alcanzado para ambas variables fue “suficiente”.Universidad Peruana Unión2019-07-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/38210.17162/au.v9i3.382Apuntes Universitarios; Vol. 9 Núm. 3 (2019): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 67-842304-03352225-713610.17162/au.v9i3reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/382/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/382/52310.17162/au.v9i3.382.g436Derechos de autor 2019 Ronald M. Hernández, Dennis Arias Chávez, Willian Sebastian Flores Sotelo, Jose Antonio Arévalo Tuesta, Pedro Juan Antón De Los Santos, León Augusto Yépez Muñiz, Jessica Lagos Videlainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:22Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample Indicadores de evaluación de citas y referencias en tesis de maestría en educación: una muestra peruana |
title |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample |
spellingShingle |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample Hernández, Ronald M. Quality of citations quality of bibliographic references Master’s thesis educational research. Calidad de citas calidad de referencias bibliográficas tesis de maestría investigación educativa. |
title_short |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample |
title_full |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample |
title_fullStr |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample |
title_full_unstemmed |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample |
title_sort |
Evaluation Indicators for Citations and References in Master’s Thesis in Education: A Peruvian Sample |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Hernández, Ronald M. Arias Chávez, Dennis Flores Sotelo, Willian Sebastian Arévalo Tuesta, Jose Antonio Antón De Los Santos, Pedro Juan Yépez Muñiz, León Augusto Lagos Videla, Jessica |
author |
Hernández, Ronald M. |
author_facet |
Hernández, Ronald M. Arias Chávez, Dennis Flores Sotelo, Willian Sebastian Arévalo Tuesta, Jose Antonio Antón De Los Santos, Pedro Juan Yépez Muñiz, León Augusto Lagos Videla, Jessica |
author_role |
author |
author2 |
Arias Chávez, Dennis Flores Sotelo, Willian Sebastian Arévalo Tuesta, Jose Antonio Antón De Los Santos, Pedro Juan Yépez Muñiz, León Augusto Lagos Videla, Jessica |
author2_role |
author author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Quality of citations quality of bibliographic references Master’s thesis educational research. Calidad de citas calidad de referencias bibliográficas tesis de maestría investigación educativa. |
topic |
Quality of citations quality of bibliographic references Master’s thesis educational research. Calidad de citas calidad de referencias bibliográficas tesis de maestría investigación educativa. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This research work is aimed at determining the quality of citations and references of the Master’s thesis in Education of peruvian colleges. The documental analysis technique was used and the “Observation Guide” proposed by Martín and Lafuente (2017) was employed as an instrument, which is composed of five quality indicators for the bibliographic review (exhaustiveness, critical use of the bibliography, quality, relevance and review of previous research works); and of 9 for bibliographic references (update, number of references, self-citation, language, typology, support, complete references, accuracy and fulfillment of a standard or style). In addition, 562 bibliographic references and 1209 citations extracted from 14 theses, digitalized and published in the National Digital Repository of Peru during 2017, were analyzed. The mechanisms for citations as well as the bibliographic references were evaluated. After the descriptive-statistical analysis, it could be identified that the level achieved for both variables was “Enough”. La presente investigación tuvo por objetivo determinar la calidad de citas y referencias de las tesis de Maestría en Educación de universidades peruanas. Se utilizó la técnica del análisis documental y como instrumento se recurrió a la “Guía de observación” propuesta por Martín y Lafuente (2017), compuesta por cinco indicadores de calidad para la revisión bibliográfica (exhaustividad, utilización crítica de la bibliografía, calidad, relevancia y revisión de investigaciones previas); y nueve para las referencias bibliográficas (actualización, cantidad de referencias, autocitación, idioma, tipología, soporte, referencias completas, exactitud y cumplimiento con una norma o estilo). El análisis se realizó a 562 referencias bibliográficas y 1209 citas extraídas de 14 tesis, digitalizadas y publicadas en el Repositorio Nacional Digital de Perú, durante el año 2017. Se evaluaron tanto los mecanismos de citado, como las referencias bibliográficas. Después del análisis estadístico descriptivo se pudo identificar que el nivel alcanzado para ambas variables fue “suficiente”. |
description |
This research work is aimed at determining the quality of citations and references of the Master’s thesis in Education of peruvian colleges. The documental analysis technique was used and the “Observation Guide” proposed by Martín and Lafuente (2017) was employed as an instrument, which is composed of five quality indicators for the bibliographic review (exhaustiveness, critical use of the bibliography, quality, relevance and review of previous research works); and of 9 for bibliographic references (update, number of references, self-citation, language, typology, support, complete references, accuracy and fulfillment of a standard or style). In addition, 562 bibliographic references and 1209 citations extracted from 14 theses, digitalized and published in the National Digital Repository of Peru during 2017, were analyzed. The mechanisms for citations as well as the bibliographic references were evaluated. After the descriptive-statistical analysis, it could be identified that the level achieved for both variables was “Enough”. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-26 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/382 10.17162/au.v9i3.382 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/382 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v9i3.382 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/382/pdf https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/382/523 10.17162/au.v9i3.382.g436 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Ronald M. Hernández, Dennis Arias Chávez, Willian Sebastian Flores Sotelo, Jose Antonio Arévalo Tuesta, Pedro Juan Antón De Los Santos, León Augusto Yépez Muñiz, Jessica Lagos Videla info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Ronald M. Hernández, Dennis Arias Chávez, Willian Sebastian Flores Sotelo, Jose Antonio Arévalo Tuesta, Pedro Juan Antón De Los Santos, León Augusto Yépez Muñiz, Jessica Lagos Videla |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 9 Núm. 3 (2019): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 67-84 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v9i3 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1702468991158583296 |
score |
13.949868 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).