Relationship between videogame dependency and social skills in students of a state educational institution in Lima East
Descripción del Articulo
This investigation aimed to measure the significant relation between the addiction to videogames and social skills. The sample is composed of 375 teenagers of both sexes on a private school in East Lima, Peru. The instrument used is the Videogame Addiction Test of Marcos and Choliz - 2012 and the Sc...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/1062 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1062 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Dependence on videogames social skills addiction adolescents. Dependencia a videojuegos habilidades sociales adicción adolescentes. |
Sumario: | This investigation aimed to measure the significant relation between the addiction to videogames and social skills. The sample is composed of 375 teenagers of both sexes on a private school in East Lima, Peru. The instrument used is the Videogame Addiction Test of Marcos and Choliz - 2012 and the Scale of Social Skills (SSS) of Goldstein - 1978, adapted in Peru by Tomas (1995). The results reveal a weak correlation, negative and significant between the videogames addiction and social skills (rho - 132p<0,05). Furthermore it was found a significant relation in the social dimensions: “skills alternative to the aggression” (rho= -.209;p<0,05) and “skills related to stress” (rho= -.108; p<0,05). Therefore, the conclusion was that, while there’s low levels os videogames addiction, there will be more resources to have proper relations, or contrariwise. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).