Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
Descripción del Articulo
This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument use...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/346 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cociente emocional inteligencia emocional liderazgo estudiantes universitarios. Emotional quotient emotional intelligence leadership college and university students. |
id |
REVUPEU_8c0ee91765ff724f209716a0022fd64e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/346 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private universityCociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad privadaRojas Samanez, Lita ReginaArias Chávez, DennisNorabuena Figueroa, Roger PedroMescua Figueroa, Augusto CésarPalacios Garay, Jessica PaolaCaurcel Cara, María JesúsCociente emocionalinteligencia emocionalliderazgoestudiantes universitarios.Emotional quotientemotional intelligenceleadershipcollege and university students.This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument used to evaluate the variable was the of Emotional Quotient questionnaire (Cooper & Sawaf, 1997), which is composed of 262 questions, and it was applied on a sample of 86 university students. The results show that the values and beliefs dimension (B = 1.814) has a higher coefficient and, thus, contributes more to the emotional quotient of the students analyzed. This dominant part of the results of the dimension presented an odds ratio (Exp(B)) = 6.134, which shows that this is a dimension of risk, which would lead a student to have 6.134 times greater possibility of presenting low levels of emotional quotient with respect to another with high levels of emotional quotient because of the dimension values and beliefs.La investigación tiene como objetivo determinar la dimensión predominante del cociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad peruana privada. La investigación es de tipo sustantiva y de diseño no experimental, de nivel descriptivo-explicativo y de corte transversal. El instrumento utilizado para evaluar la variable ha sido el cuestionario del cuadro de Cociente Emocional (CE) (Cooper y Sawaf, 1997), el cual está conformado por 262 preguntas aplicadas sobre una muestra de 86 estudiantes universitarios. Los resultados permitieron determinar que la dimensión “Valores y creencias” (B = 1.814) presenta mayor coeficiente y, por ende, aporta más al cociente emocional de los estudiantes analizados. Esta predominancia parte del resultado de la dimensión que presenta un odds ratio (Exp(B)) = 6.134, lo que evidencia que esta es una dimensión de riesgo, lo que llevaría a que un estudiante tenga 6.134 de veces de posibilidad de presentar niveles bajos de cociente emocional respecto a otro con niveles altos de cociente emocional por causa de la dimensión “Valores y creencias”.Universidad Peruana Unión2019-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/34610.17162/au.v9i1.346Apuntes Universitarios; Vol. 9 Núm. 1 (2019): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 1-182304-03352225-713610.17162/au.v9i1reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/htmlDerechos de autor 2019 Lita Regina Rojas Samanez, Dennis Arias Chávez, Roger Pedro Norabuena Figueroa, Augusto César Mescua Figueroa, Jessica Paola Palacios Garay, María Jesús Caurcel Carainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:17Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university Cociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad privada |
title |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university |
spellingShingle |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university Rojas Samanez, Lita Regina Cociente emocional inteligencia emocional liderazgo estudiantes universitarios. Emotional quotient emotional intelligence leadership college and university students. |
title_short |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university |
title_full |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university |
title_fullStr |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university |
title_full_unstemmed |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university |
title_sort |
Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rojas Samanez, Lita Regina Arias Chávez, Dennis Norabuena Figueroa, Roger Pedro Mescua Figueroa, Augusto César Palacios Garay, Jessica Paola Caurcel Cara, María Jesús |
author |
Rojas Samanez, Lita Regina |
author_facet |
Rojas Samanez, Lita Regina Arias Chávez, Dennis Norabuena Figueroa, Roger Pedro Mescua Figueroa, Augusto César Palacios Garay, Jessica Paola Caurcel Cara, María Jesús |
author_role |
author |
author2 |
Arias Chávez, Dennis Norabuena Figueroa, Roger Pedro Mescua Figueroa, Augusto César Palacios Garay, Jessica Paola Caurcel Cara, María Jesús |
author2_role |
author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Cociente emocional inteligencia emocional liderazgo estudiantes universitarios. Emotional quotient emotional intelligence leadership college and university students. |
topic |
Cociente emocional inteligencia emocional liderazgo estudiantes universitarios. Emotional quotient emotional intelligence leadership college and university students. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument used to evaluate the variable was the of Emotional Quotient questionnaire (Cooper & Sawaf, 1997), which is composed of 262 questions, and it was applied on a sample of 86 university students. The results show that the values and beliefs dimension (B = 1.814) has a higher coefficient and, thus, contributes more to the emotional quotient of the students analyzed. This dominant part of the results of the dimension presented an odds ratio (Exp(B)) = 6.134, which shows that this is a dimension of risk, which would lead a student to have 6.134 times greater possibility of presenting low levels of emotional quotient with respect to another with high levels of emotional quotient because of the dimension values and beliefs. La investigación tiene como objetivo determinar la dimensión predominante del cociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad peruana privada. La investigación es de tipo sustantiva y de diseño no experimental, de nivel descriptivo-explicativo y de corte transversal. El instrumento utilizado para evaluar la variable ha sido el cuestionario del cuadro de Cociente Emocional (CE) (Cooper y Sawaf, 1997), el cual está conformado por 262 preguntas aplicadas sobre una muestra de 86 estudiantes universitarios. Los resultados permitieron determinar que la dimensión “Valores y creencias” (B = 1.814) presenta mayor coeficiente y, por ende, aporta más al cociente emocional de los estudiantes analizados. Esta predominancia parte del resultado de la dimensión que presenta un odds ratio (Exp(B)) = 6.134, lo que evidencia que esta es una dimensión de riesgo, lo que llevaría a que un estudiante tenga 6.134 de veces de posibilidad de presentar niveles bajos de cociente emocional respecto a otro con niveles altos de cociente emocional por causa de la dimensión “Valores y creencias”. |
description |
This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument used to evaluate the variable was the of Emotional Quotient questionnaire (Cooper & Sawaf, 1997), which is composed of 262 questions, and it was applied on a sample of 86 university students. The results show that the values and beliefs dimension (B = 1.814) has a higher coefficient and, thus, contributes more to the emotional quotient of the students analyzed. This dominant part of the results of the dimension presented an odds ratio (Exp(B)) = 6.134, which shows that this is a dimension of risk, which would lead a student to have 6.134 times greater possibility of presenting low levels of emotional quotient with respect to another with high levels of emotional quotient because of the dimension values and beliefs. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-21 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346 10.17162/au.v9i1.346 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v9i1.346 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/pdf https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/html |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Lita Regina Rojas Samanez, Dennis Arias Chávez, Roger Pedro Norabuena Figueroa, Augusto César Mescua Figueroa, Jessica Paola Palacios Garay, María Jesús Caurcel Cara info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Lita Regina Rojas Samanez, Dennis Arias Chávez, Roger Pedro Norabuena Figueroa, Augusto César Mescua Figueroa, Jessica Paola Palacios Garay, María Jesús Caurcel Cara |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 9 Núm. 1 (2019): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 1-18 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v9i1 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1702468991100911616 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).