Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university

Descripción del Articulo

This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument use...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rojas Samanez, Lita Regina, Arias Chávez, Dennis, Norabuena Figueroa, Roger Pedro, Mescua Figueroa, Augusto César, Palacios Garay, Jessica Paola, Caurcel Cara, María Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/346
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cociente emocional
inteligencia emocional
liderazgo
estudiantes universitarios.
Emotional quotient
emotional intelligence
leadership
college and university students.
id REVUPEU_8c0ee91765ff724f209716a0022fd64e
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/346
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private universityCociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad privadaRojas Samanez, Lita ReginaArias Chávez, DennisNorabuena Figueroa, Roger PedroMescua Figueroa, Augusto CésarPalacios Garay, Jessica PaolaCaurcel Cara, María JesúsCociente emocionalinteligencia emocionalliderazgoestudiantes universitarios.Emotional quotientemotional intelligenceleadershipcollege and university students.This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument used to evaluate the variable was the of Emotional Quotient questionnaire (Cooper & Sawaf, 1997), which is composed of 262 questions, and it was applied on a sample of 86 university students. The results show that the values and beliefs dimension (B = 1.814) has a higher coefficient and, thus, contributes more to the emotional quotient of the students analyzed. This dominant part of the results of the dimension presented an odds ratio (Exp(B)) = 6.134, which shows that this is a dimension of risk, which would lead a student to have 6.134 times greater possibility of presenting low levels of emotional quotient with respect to another with high levels of emotional quotient because of the dimension values and beliefs.La investigación tiene como objetivo determinar la dimensión predominante del cociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad peruana privada. La investigación es de tipo sustantiva y de diseño no experimental, de nivel descriptivo-explicativo y de corte transversal. El instrumento utilizado para evaluar la variable ha sido el cuestionario del cuadro de Cociente Emocional (CE) (Cooper y Sawaf, 1997), el cual está conformado por 262 preguntas aplicadas sobre una muestra de 86 estudiantes universitarios. Los resultados permitieron determinar que la dimensión “Valores y creencias” (B = 1.814) presenta mayor coeficiente y, por ende, aporta más al cociente emocional de los estudiantes analizados. Esta predominancia parte del resultado de la dimensión que presenta un odds ratio (Exp(B)) = 6.134, lo que evidencia que esta es una dimensión de riesgo, lo que llevaría a que un estudiante tenga 6.134 de veces de  posibilidad de presentar niveles bajos de cociente emocional respecto a otro con niveles altos de cociente emocional por causa de la dimensión “Valores y creencias”.Universidad Peruana Unión2019-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/34610.17162/au.v9i1.346Apuntes Universitarios; Vol. 9 Núm. 1 (2019): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 1-182304-03352225-713610.17162/au.v9i1reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/htmlDerechos de autor 2019 Lita Regina Rojas Samanez, Dennis Arias Chávez, Roger Pedro Norabuena Figueroa, Augusto César Mescua Figueroa, Jessica Paola Palacios Garay, María Jesús Caurcel Carainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:17Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
Cociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad privada
title Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
spellingShingle Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
Rojas Samanez, Lita Regina
Cociente emocional
inteligencia emocional
liderazgo
estudiantes universitarios.
Emotional quotient
emotional intelligence
leadership
college and university students.
title_short Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
title_full Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
title_fullStr Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
title_full_unstemmed Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
title_sort Emotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private university
dc.creator.none.fl_str_mv Rojas Samanez, Lita Regina
Arias Chávez, Dennis
Norabuena Figueroa, Roger Pedro
Mescua Figueroa, Augusto César
Palacios Garay, Jessica Paola
Caurcel Cara, María Jesús
author Rojas Samanez, Lita Regina
author_facet Rojas Samanez, Lita Regina
Arias Chávez, Dennis
Norabuena Figueroa, Roger Pedro
Mescua Figueroa, Augusto César
Palacios Garay, Jessica Paola
Caurcel Cara, María Jesús
author_role author
author2 Arias Chávez, Dennis
Norabuena Figueroa, Roger Pedro
Mescua Figueroa, Augusto César
Palacios Garay, Jessica Paola
Caurcel Cara, María Jesús
author2_role author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Cociente emocional
inteligencia emocional
liderazgo
estudiantes universitarios.
Emotional quotient
emotional intelligence
leadership
college and university students.
topic Cociente emocional
inteligencia emocional
liderazgo
estudiantes universitarios.
Emotional quotient
emotional intelligence
leadership
college and university students.
dc.description.none.fl_txt_mv This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument used to evaluate the variable was the of Emotional Quotient questionnaire (Cooper & Sawaf, 1997), which is composed of 262 questions, and it was applied on a sample of 86 university students. The results show that the values and beliefs dimension (B = 1.814) has a higher coefficient and, thus, contributes more to the emotional quotient of the students analyzed. This dominant part of the results of the dimension presented an odds ratio (Exp(B)) = 6.134, which shows that this is a dimension of risk, which would lead a student to have 6.134 times greater possibility of presenting low levels of emotional quotient with respect to another with high levels of emotional quotient because of the dimension values and beliefs.
La investigación tiene como objetivo determinar la dimensión predominante del cociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad peruana privada. La investigación es de tipo sustantiva y de diseño no experimental, de nivel descriptivo-explicativo y de corte transversal. El instrumento utilizado para evaluar la variable ha sido el cuestionario del cuadro de Cociente Emocional (CE) (Cooper y Sawaf, 1997), el cual está conformado por 262 preguntas aplicadas sobre una muestra de 86 estudiantes universitarios. Los resultados permitieron determinar que la dimensión “Valores y creencias” (B = 1.814) presenta mayor coeficiente y, por ende, aporta más al cociente emocional de los estudiantes analizados. Esta predominancia parte del resultado de la dimensión que presenta un odds ratio (Exp(B)) = 6.134, lo que evidencia que esta es una dimensión de riesgo, lo que llevaría a que un estudiante tenga 6.134 de veces de  posibilidad de presentar niveles bajos de cociente emocional respecto a otro con niveles altos de cociente emocional por causa de la dimensión “Valores y creencias”.
description This research study’s objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptive- explanatory and cross-sectional. The instrument used to evaluate the variable was the of Emotional Quotient questionnaire (Cooper & Sawaf, 1997), which is composed of 262 questions, and it was applied on a sample of 86 university students. The results show that the values and beliefs dimension (B = 1.814) has a higher coefficient and, thus, contributes more to the emotional quotient of the students analyzed. This dominant part of the results of the dimension presented an odds ratio (Exp(B)) = 6.134, which shows that this is a dimension of risk, which would lead a student to have 6.134 times greater possibility of presenting low levels of emotional quotient with respect to another with high levels of emotional quotient because of the dimension values and beliefs.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346
10.17162/au.v9i1.346
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346
identifier_str_mv 10.17162/au.v9i1.346
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/pdf
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/html
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Lita Regina Rojas Samanez, Dennis Arias Chávez, Roger Pedro Norabuena Figueroa, Augusto César Mescua Figueroa, Jessica Paola Palacios Garay, María Jesús Caurcel Cara
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Lita Regina Rojas Samanez, Dennis Arias Chávez, Roger Pedro Norabuena Figueroa, Augusto César Mescua Figueroa, Jessica Paola Palacios Garay, María Jesús Caurcel Cara
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 9 Núm. 1 (2019): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 1-18
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v9i1
reponame:Revistas Universidad Peruana Unión
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revistas Universidad Peruana Unión
collection Revistas Universidad Peruana Unión
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1702468991100911616
score 13.95948
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).