Social responsibility in the university and quality of administrative service

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This study was aimed to determine the relationship between university social responsibility and quality of administrative services at the university. It was hypothetical deductive method, being a basic, transversal correlational research, non experimental design. The present sample was probabilistic...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pumacayo Palomino, Ilich Ivan, Calla Vásquez, Kriss Melody, Yangali Vicente, Judith Soledad, Vasquez Tomás, Melba Rita, Arrátia Méndez, Gissela Karen, Rodríguez López, José Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/440
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/440
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:social responsibility
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spelling Social responsibility in the university and quality of administrative serviceResponsabilidad social universitaria y la calidad de servicio administrativoPumacayo Palomino, Ilich Ivan Calla Vásquez, Kriss Melody Yangali Vicente, Judith Soledad Vasquez Tomás, Melba Rita Arrátia Méndez, Gissela Karen Rodríguez López, José Luissocial responsibilityqualityadministrative serviceuniversityresponsabilidad socialcalidadservicio administrativouniversidadThis study was aimed to determine the relationship between university social responsibility and quality of administrative services at the university. It was hypothetical deductive method, being a basic, transversal correlational research, non experimental design. The present sample was probabilistic, consisting of 268 students; using the survey and the questionnaire. The study concluded that there is a significant relationship between the variable social responsibility of the university and the quality of the administrative service in the university; This implies stating that: the higher the social responsibility of the university, the higher the levels of quality of the administrative service.El presente estudio tuvo como propósito determinar la relación que existe entre la responsabilidad social universitaria y la calidad del servicio administrativo en la universidad. El método fue hipotético deductivo, siendo una investigación básica, transversal correlacional, de diseño no experimental. La muestra trabajada fue probabilística, conformada por 268 estudiantes; utilizandose la encuesta y el cuestionario. El estudio concluyó que existe relación significativa entre la variable responsabilidad social de la universidad y la calidad del servicio administrativo en la universidad; esto implica afirmar que: cuanto mayor sea la responsabilidad social de la universidad, mayores serán los niveles de calidad del servicio administrativo.Universidad Peruana Unión2020-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/44010.17162/au.v10i2.440Apuntes Universitarios; Vol. 10 Núm. 2 (2020): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 46 - 632304-03352225-713610.17162/au.v10i2reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/440/498https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/440/515Derechos de autor 2020 Ilich Ivan Pumacayo Palomino, Kriss Melody Calla Vásquez, Judith Soledad Yangali Vicente, Melba Rita Vasquez Tomás, Gissela Karen Arrátia Méndez, José Luis Rodríguez Lópezinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:22Zmail@mail.com -
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El presente estudio tuvo como propósito determinar la relación que existe entre la responsabilidad social universitaria y la calidad del servicio administrativo en la universidad. El método fue hipotético deductivo, siendo una investigación básica, transversal correlacional, de diseño no experimental. La muestra trabajada fue probabilística, conformada por 268 estudiantes; utilizandose la encuesta y el cuestionario. El estudio concluyó que existe relación significativa entre la variable responsabilidad social de la universidad y la calidad del servicio administrativo en la universidad; esto implica afirmar que: cuanto mayor sea la responsabilidad social de la universidad, mayores serán los niveles de calidad del servicio administrativo.
description This study was aimed to determine the relationship between university social responsibility and quality of administrative services at the university. It was hypothetical deductive method, being a basic, transversal correlational research, non experimental design. The present sample was probabilistic, consisting of 268 students; using the survey and the questionnaire. The study concluded that there is a significant relationship between the variable social responsibility of the university and the quality of the administrative service in the university; This implies stating that: the higher the social responsibility of the university, the higher the levels of quality of the administrative service.
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