Consumerism and the “fall of Babylon”
Descripción del Articulo
From the 18th century one installs the modernism that there promoted the objective evi- dence, the rational usefulness and the discovery of the laws of the nature. From the second part of the 20th century, there sinks the ingenuous optimism of the indefinite progress and there is born a new type of...
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| Fecha de Publicación: | 2011 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
| Lenguaje: | español |
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| Nivel de acceso: | acceso abierto |
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Consumerism and the “fall of Babylon” El consumismo y la “caída de Babilonia” - Consumerism and the “fall of Babylon” |
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From the 18th century one installs the modernism that there promoted the objective evi- dence, the rational usefulness and the discovery of the laws of the nature. From the second part of the 20th century, there sinks the ingenuous optimism of the indefinite progress and there is born a new type of individualistic company, centre on the present, which favors the consumption and the hedonism: the postmodern era. The consumer fever of immediate satisfactions to continued during the 21st century in what it is being called the hypermo- dernity, wilder than never, though wrapped in a halo of dreads and uneasiness’s. There is investigated the historical process that gave place to the hyperconsumption later to raise if perhaps this one is the last stage of the history or if there will be a poshypermodernism. The sociologist Z.Bauman (2007) thinks that the possibility of producing a new type of culture is practically void. From this irreversible reality is considered to be the apocalyptic prophecy of Babylonia (Rev.18), in his catastrophic conclusion, a final event of the human history, think- ing that it relates to the economy and the politics, as sociocultural key axes, doing the Biblical text a description that might relate to organizations that work from the shades handled by the most powerful clans of the world, which would be directing the flows of the big capitals and influencing the international politics moved by the avidity of power, in perverse and selfish form. It might hypothetizar that the apocalyptic prophecy of the last Babylonian sym- bolism might apply to him to the hypermodernism, there being augured his destruction and the installation of a new order under the patronages of the Divine Being.Keywords: Modernism, culture, consumerism, society. A partir del siglo XVIII se instala el modernismo que promovió la evidencia objetiva, la utilidad racional y el descubrimiento de las leyes de la naturaleza. A partir de la segunda parte del siglo XX, naufraga el optimismo ingenuo del progreso indefinido y nace un nuevo tipo de sociedad individualista, centrada en el presente, que privilegia el consumo y el hedonismo: la posmodernidad. La fiebre consumista de satisfacciones inmediatas ha continuado durante el siglo XXI en lo que está siendo llamado hipermodernidad, más desenfrenada que nunca, aunque envuelta en un halo de temores e desasosiegos. Se investiga el proceso histórico que dio lugar al hiperconsumo para después plantear si acaso ésta es la última etapa de la historia o si habrá un poshipermodernismo. El sociólogo Z.Bauman (2007) estima que la posibilidad de producir un nuevo tipo de cultura es prácticamente nulo. A partir de esta realidad irreversible se considera la profecía apocalíptica de Babilonia (Apoc.18), en su desenlace catastrófico, como evento final de la historia humana, encontrándose que se relaciona con la economía y la política, como ejes socioculturales claves, haciendo el texto bíblico una descripción que podría relacionarse con organizaciones que trabajan desde las sombras, manejadas por los clanes más poderosos del mundo, que estarían dirigiendo los flujos de los grandes capitales e influyendo en la política internacional movidos por la avidez de poder, en forma perversa y egoísta. Podría hipotetizarse que la profecía apocalíptica del último simbolismo babilónico podría aplicarse al hipermodernismo, augurándose su destrucción y la instalación de un nuevo orden bajo los auspicios del Dios. |
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From the 18th century one installs the modernism that there promoted the objective evi- dence, the rational usefulness and the discovery of the laws of the nature. From the second part of the 20th century, there sinks the ingenuous optimism of the indefinite progress and there is born a new type of individualistic company, centre on the present, which favors the consumption and the hedonism: the postmodern era. The consumer fever of immediate satisfactions to continued during the 21st century in what it is being called the hypermo- dernity, wilder than never, though wrapped in a halo of dreads and uneasiness’s. There is investigated the historical process that gave place to the hyperconsumption later to raise if perhaps this one is the last stage of the history or if there will be a poshypermodernism. The sociologist Z.Bauman (2007) thinks that the possibility of producing a new type of culture is practically void. From this irreversible reality is considered to be the apocalyptic prophecy of Babylonia (Rev.18), in his catastrophic conclusion, a final event of the human history, think- ing that it relates to the economy and the politics, as sociocultural key axes, doing the Biblical text a description that might relate to organizations that work from the shades handled by the most powerful clans of the world, which would be directing the flows of the big capitals and influencing the international politics moved by the avidity of power, in perverse and selfish form. It might hypothetizar that the apocalyptic prophecy of the last Babylonian sym- bolism might apply to him to the hypermodernism, there being augured his destruction and the installation of a new order under the patronages of the Divine Being.Keywords: Modernism, culture, consumerism, society. |
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Nota importante:
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