Human resource factors on customer satisfaction in emergency call centers of power distribution companies

Descripción del Articulo

The present study aimed to explore the human factors associated with employees shaping customer satisfaction in the field of emergency call centers of power distribution companies. The literature was reviewed in a range of different disciplines including quality of service, human resource management...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Bonyadi, Mahmood, Khajeh Noubar, Hossein Bodaghi, Ramazani, Mojtaba
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/521
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/521
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Customer Satisfaction, Emergency Call Centers of Power Distribution Companies, Human Resource Factors, Structural Equations.
Satisfacción del cliente, Centros de llamadas de emergencia de empresas de distribución de energía, factores de recursos humanos, ecuaciones estructurales.
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Los factores de recursos humanos en la satisfacción del cliente en centros de llamadas de emergencia de empresas de distribución de energía
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dc.description.none.fl_txt_mv The present study aimed to explore the human factors associated with employees shaping customer satisfaction in the field of emergency call centers of power distribution companies. The literature was reviewed in a range of different disciplines including quality of service, human resource management and marketing. The statistical population of this study is consisted of all employees of emergency call centers of power distribution companies, among whom, according to Krejcie & Morgan (1970) table, the minimum sample size for this study is 285 people. The sampling method of this study was complete random method and the questionnaires were distributed among the selected sample. Dorna et al. (2018) questionnaire was used to measure the variables. The study results show that the factors of human resource management lead to job plan, employee satisfaction, employee efficiency, customer satisfaction, employee retention, training, employee performance, and ultimately organizational performance. Managers of emergency call centers of power distribution companies should note that investing in human resource practices helps to improve customer satisfaction in emergency call centers of power distribution companies.
El presente estudio tuvo como objetivo explorar los factores humanos asociados con los empleados que configuran la satisfacción del cliente en el campo de los centros de llamadas de emergencia de las empresas de distribución de energía. La literatura se revisó en una variedad de disciplinas diferentes, incluida la calidad del servicio, la gestión de recursos humanos y el marketing. La población estadística de este estudio está compuesta por todos los empleados de los centros de llamadas de emergencia de las empresas de distribución de energía, entre los cuales, según la tabla de Krejcie & Morgan (1970), el tamaño mínimo de la muestra para este estudio es de 285 personas. El método de muestreo de este estudio fue un método aleatorio completo y los cuestionarios se distribuyeron entre la muestra seleccionada. Se utilizó el cuestionario de Dorna et al., (2018) para medir las variables. Los resultados del estudio muestran que los factores de la gestión de recursos humanos conducen al plan de trabajo, la satisfacción del empleado, la eficiencia del empleado, la satisfacción del cliente, la retención del empleado, la capacitación, el desempeño del empleado y, en última instancia, el desempeño organizacional. Los gerentes de los centros de llamadas de emergencia de las compañías de distribución de energía deben tener en cuenta que invertir en prácticas de recursos humanos ayuda a mejorar la satisfacción del cliente en los centros de llamadas de emergencia de las compañías de distribución de energía.
description The present study aimed to explore the human factors associated with employees shaping customer satisfaction in the field of emergency call centers of power distribution companies. The literature was reviewed in a range of different disciplines including quality of service, human resource management and marketing. The statistical population of this study is consisted of all employees of emergency call centers of power distribution companies, among whom, according to Krejcie & Morgan (1970) table, the minimum sample size for this study is 285 people. The sampling method of this study was complete random method and the questionnaires were distributed among the selected sample. Dorna et al. (2018) questionnaire was used to measure the variables. The study results show that the factors of human resource management lead to job plan, employee satisfaction, employee efficiency, customer satisfaction, employee retention, training, employee performance, and ultimately organizational performance. Managers of emergency call centers of power distribution companies should note that investing in human resource practices helps to improve customer satisfaction in emergency call centers of power distribution companies.
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