DESIGN AND IMPLEMENTATION OF AN UNDERGRADUATE COURSE ON SUBTITLING

Descripción del Articulo

This paper presents the curricular profile of an introductory course to subtitling in a university translation program in Lima, Peru. To this aim, the design elements that lead to its implementation are documented:  contents per unit, methodology and evaluation. The paper is expected to evidence the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Villanueva Jordán, Iván Alejandro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/460
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/460
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:subtitulación
traducción audiovisual
didáctica de la traducción
competencia traductora
subtitling
audiovisual translation
translation didactics
translation competence
subtitulação
tradução audiovisual
didática da tradução
competência tradutora
Descripción
Sumario:This paper presents the curricular profile of an introductory course to subtitling in a university translation program in Lima, Peru. To this aim, the design elements that lead to its implementation are documented:  contents per unit, methodology and evaluation. The paper is expected to evidence the key points of the proposal and to promote the practical application of audiovisual translation pedagogy.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).