VALIDATION OF A FACULTY COMPETENCY MODEL IN A PRIVATE MEXICAN UNIVERSITY
Descripción del Articulo
Higher education institutions need to define their faculty profile to guarantee educational quality. This paper seeks to research the faculty competencies which, according to students, eased their learning. The study was carried out in a private Mexican university. Through focus groups consisting of...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/455 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/455 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | educación superior competencias del docente evaluación del docente guía de observación validación de expertos higher education faculty competencies faculty assessment observation guide expert validation ensino superior competências do docente avaliação do docente guia de observação validação de especialistas |
| Sumario: | Higher education institutions need to define their faculty profile to guarantee educational quality. This paper seeks to research the faculty competencies which, according to students, eased their learning. The study was carried out in a private Mexican university. Through focus groups consisting of students, we obtained a list of the most outstanding practices by faculty with the best evaluations. Such practices translated into questions which, in turn, turned into an observation guide subjected to validation by experts of the same university. As a result, the three-dimensional competency model for university faculty was validated. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).