Psychological paradigms as scientific support of education technology
Descripción del Articulo
This article aims to demonstrate that from the twentieth century psychology has gradually exercised the function of basic science whose paradigms have provided the scientific foundation that enabled the emergence of technology education that have gradually replaced the pre-scientific proposals Comen...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11783 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/11783 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Paradigms postmodernism hard sciences epistemological analysis Paradigma posmodernidad ciencias duras análisis epistemológico |
Sumario: | This article aims to demonstrate that from the twentieth century psychology has gradually exercised the function of basic science whose paradigms have provided the scientific foundation that enabled the emergence of technology education that have gradually replaced the pre-scientific proposals Comenius, Rousseau, Kant among other entroncadas in the philosophy of his time. This trend, the subject of this article, does not preclude the application of psychology as a basis for therapies of instruments, selection of personnel, marketing, public opinion polls and market, within a context of widespread use of psychometric instruments, issues which go beyond the scope of this study. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).