Word and taboo: a reading method and writing in the treatment of the soscial inclusión with young
Descripción del Articulo
A reading and writing inclusive experience developed for a group of students from the Faculty of Social Sciences in a time that the university was controlled by army troops become a youth social inclusion method based in the progressive exploration and domain of the word in the reading of poetry and...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2009 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7236 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/7236 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Inclusión juventud lectura y escritura poder de la palabra. Inclusion Reading and writing youth Word power. |
Sumario: | A reading and writing inclusive experience developed for a group of students from the Faculty of Social Sciences in a time that the university was controlled by army troops become a youth social inclusion method based in the progressive exploration and domain of the word in the reading of poetry and poetic writing. The design method considers three stages according to the historical role of poetry: first the domain of words, followed by words orders construction and culminates with the meaning constructions. The method considers that reading encourages cognitive function, and writing the manipulative function. And both have a complementary relationship. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).