MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS
Descripción del Articulo
In the present work the concepts of potential market and global market are analyzed as the basis for strategic decisions of market with long term perspectives, when the implantation of a business in certain geographic area is evaluated. On this conceptual frame, the methodological tool is proposed t...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2006 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5748 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/5748 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Potential market global market per capita consumption. Mercado potencial mercado global consumo per cápita. |
id |
REVUNMSM_dce57b30c8f573c03dcdea5330c15e6c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5748 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONSModelo de evaluación de mercado: Herramienta para decisiones de negociosPorlles Loarte, JoséYenque Dedios, JulioLavado Soto, AurelioPotential marketglobal marketper capita consumption.Mercado potencialmercado globalconsumo per cápita.In the present work the concepts of potential market and global market are analyzed as the basis for strategic decisions of market with long term perspectives, when the implantation of a business in certain geographic area is evaluated. On this conceptual frame, the methodological tool is proposed to evaluate a commercial decision, for which it is taken as reference the case from the brewing industry in Peru, considering that this industry faces in the region entrepreneurial reorderings within a growth strategy.En el presente trabajo se analizan los conceptos de mercado potencial y mercado real como base para decisiones estratégicas de mercado con visión de largo plazo cuando se evalúa la implantación de un negocio en cierta área geográfica. Sobre este marco conceptual, se propone la herramienta metodológica para evaluar una decisión comercial, para lo cual se toma como referencia el caso de la industria cervecera en el Perú, considerando que esta industria enfrenta en la región reordenamientos empresariales dentro de una estrategia de crecimiento.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2006-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/574810.15381/idata.v9i1.5748Industrial Data; Vol. 9 No. 1 (2006); 032-039Industrial Data; Vol. 9 Núm. 1 (2006); 032-0391810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/5748/4975Derechos de autor 2006 José Porlles Loarte, Julio Yenque Dedios, Aurelio Lavado Sotohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/57482020-06-11T22:50:36Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS Modelo de evaluación de mercado: Herramienta para decisiones de negocios |
title |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS |
spellingShingle |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS Porlles Loarte, José Potential market global market per capita consumption. Mercado potencial mercado global consumo per cápita. |
title_short |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS |
title_full |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS |
title_fullStr |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS |
title_full_unstemmed |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS |
title_sort |
MARKET EVALUATION MODEL: TOOL FORBUSINESS DECISIONS |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Porlles Loarte, José Yenque Dedios, Julio Lavado Soto, Aurelio |
author |
Porlles Loarte, José |
author_facet |
Porlles Loarte, José Yenque Dedios, Julio Lavado Soto, Aurelio |
author_role |
author |
author2 |
Yenque Dedios, Julio Lavado Soto, Aurelio |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Potential market global market per capita consumption. Mercado potencial mercado global consumo per cápita. |
topic |
Potential market global market per capita consumption. Mercado potencial mercado global consumo per cápita. |
description |
In the present work the concepts of potential market and global market are analyzed as the basis for strategic decisions of market with long term perspectives, when the implantation of a business in certain geographic area is evaluated. On this conceptual frame, the methodological tool is proposed to evaluate a commercial decision, for which it is taken as reference the case from the brewing industry in Peru, considering that this industry faces in the region entrepreneurial reorderings within a growth strategy. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-07-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/5748 10.15381/idata.v9i1.5748 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/5748 |
identifier_str_mv |
10.15381/idata.v9i1.5748 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/5748/4975 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2006 José Porlles Loarte, Julio Yenque Dedios, Aurelio Lavado Soto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2006 José Porlles Loarte, Julio Yenque Dedios, Aurelio Lavado Soto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Industrial Data; Vol. 9 No. 1 (2006); 032-039 Industrial Data; Vol. 9 Núm. 1 (2006); 032-039 1810-9993 1560-9146 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238298613972992 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).