Innovation and creativity its impact on the relationship of business ideas

Descripción del Articulo

The purpose of this study is to analyze the Innovation and Creativity Capacities and their Impact on the materialization of Business Ideas of the entrepreneurs of the FCA Incubator - UNMSM, for this a mixed type of research study was applied. explanatory, correlational and transversal, which had a s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pérez Palacios, Emma Emilia, Solano Lavado, Mariela Stacy
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/24277
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/24277
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Creativity
Innovation
Entrepreneurship
Business Incubators
Creatividad
Innovación
Emprendimiento
Incubadoras empresariales
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spelling Innovation and creativity its impact on the relationship of business ideasInnovación y creatividad, su relación con la materialización de ideas de negociosPérez Palacios, Emma EmiliaSolano Lavado, Mariela StacyPérez Palacios, Emma EmiliaSolano Lavado, Mariela StacyCreativityInnovationEntrepreneurshipBusiness IncubatorsCreatividadInnovaciónEmprendimientoIncubadoras empresarialesThe purpose of this study is to analyze the Innovation and Creativity Capacities and their Impact on the materialization of Business Ideas of the entrepreneurs of the FCA Incubator - UNMSM, for this a mixed type of research study was applied. explanatory, correlational and transversal, which had a study sample of 43 incubated students who presented themselves at the entrepreneurial fair organized by the Incubator of the Faculty of Administrative Sciences "Ideando" in November 2018 II to which it was applied a questionnaire to measure the dimensions of the study. Taking as a more relevant conclusion that in 13 of the 15 dimensions of the creativity and innovation variable, medium levels have been obtained, only Mental Curiosity (74.4%), Constant search for ideas (51.2%) and Knowledge of Innovation processes (41.9%) have upper level. This indicates that entrepreneurs have average characteristics in terms of the study variables, and with it, more than half of the survey carry their ventures at a medium level, which if it verifies innovation and creativity is necessary for the materialization of the ventures.El presente estudio tiene como propósito analizar las Capacidades de Innovación y Creatividad y su relación con la materialización de Ideas de negocios de los emprendedores de la Incubadora  empresarial “Ideando” de la FCA – UNMSM; para ello se aplicó un estudio cuantitativo de carácter explicativo, correlacional y transversal, que contó con una muestra de estudio de 43 estudiantes incubados que se presentaron a la “Feria Emprendedora”  organizada por la  Incubadora en mención, en noviembre de 2018,  a los cuales se les aplicó un cuestionario idóneo para medir las dimensiones del estudio. Se obtuvo como conclusión más relevante que en 13 de las 15 dimensiones de la variable creatividad e innovación se alcanzaron niveles medios. Sin embargo, en las dimensiones curiosidad mental (74.4%), búsqueda constante de ideas (51.2%) y conocimientos de los procesos de innovación (41.9%), se alcanzaron niveles superiores. Lo que estos resultados indican es que los emprendedores de la Incubadora empresarial “Ideando” tienen características promedio en cuanto a las variables bajo estudio, y con ella, más de la mitad de la muestra llevan sus emprendimientos en un nivel medio, demostrándose que la variable innovación y creatividad es necesaria para la materialización de los emprendimientos. La incubadora empresarial “Ideando”, inició sus operaciones en abril del 2017 y fue desactivada en enero de 2019.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2022-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2427710.15381/gtm.v25i50.24277Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 No. 50 (2022); 37-44Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 Núm. 50 (2022); 37-441728-29691560-9081reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/24277/18971Derechos de autor 2022 Emma Emilia Pérez Palacios, Mariela Stacy Solano Lavadohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/242772022-12-28T13:59:58Z
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description The purpose of this study is to analyze the Innovation and Creativity Capacities and their Impact on the materialization of Business Ideas of the entrepreneurs of the FCA Incubator - UNMSM, for this a mixed type of research study was applied. explanatory, correlational and transversal, which had a study sample of 43 incubated students who presented themselves at the entrepreneurial fair organized by the Incubator of the Faculty of Administrative Sciences "Ideando" in November 2018 II to which it was applied a questionnaire to measure the dimensions of the study. Taking as a more relevant conclusion that in 13 of the 15 dimensions of the creativity and innovation variable, medium levels have been obtained, only Mental Curiosity (74.4%), Constant search for ideas (51.2%) and Knowledge of Innovation processes (41.9%) have upper level. This indicates that entrepreneurs have average characteristics in terms of the study variables, and with it, more than half of the survey carry their ventures at a medium level, which if it verifies innovation and creativity is necessary for the materialization of the ventures.
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