The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students

Descripción del Articulo

Scientific articles reading is part of a researcher habit. Meanwhile, for students it is a teaching-learning strategy to familiarize themselves with the widespread scientific knowledge, writing styles, clinical case management and methods comprehension. In the present interview the opinion of South...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Castro-Rodríguez, Yuri
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/17516
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/17516
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Research
Interview
Reading
Students, dental (source: MeSH NLM).
Investigación
Entrevista
Lectura
Estudiantes de Odontología (fuente: DeCS BIREME)
Descripción
Sumario:Scientific articles reading is part of a researcher habit. Meanwhile, for students it is a teaching-learning strategy to familiarize themselves with the widespread scientific knowledge, writing styles, clinical case management and methods comprehension. In the present interview the opinion of South American students from three dental faculties (Universidad Nacional de San Marcos-Perú, Universidad de San Sebastián-Chile and Universidad Nacional de Córdoba-Argentina) are compiled regarding the reading and usefulness of scientific journals. The information collected allows us to explore the student perceptions about scientific articles reading.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).