The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students
Descripción del Articulo
Scientific articles reading is part of a researcher habit. Meanwhile, for students it is a teaching-learning strategy to familiarize themselves with the widespread scientific knowledge, writing styles, clinical case management and methods comprehension. In the present interview the opinion of South...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/17516 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/17516 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Research Interview Reading Students, dental (source: MeSH NLM). Investigación Entrevista Lectura Estudiantes de Odontología (fuente: DeCS BIREME) |
| Sumario: | Scientific articles reading is part of a researcher habit. Meanwhile, for students it is a teaching-learning strategy to familiarize themselves with the widespread scientific knowledge, writing styles, clinical case management and methods comprehension. In the present interview the opinion of South American students from three dental faculties (Universidad Nacional de San Marcos-Perú, Universidad de San Sebastián-Chile and Universidad Nacional de Córdoba-Argentina) are compiled regarding the reading and usefulness of scientific journals. The information collected allows us to explore the student perceptions about scientific articles reading. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).