The Influence of the European Foundation Model for Quality Management (EFQM) in the Behavior of User Complaints from Banco de la Nación ATMs in Metropolitan Lima in the Period 2019
Descripción del Articulo
This article is developed based on the quality problem in the most demanded service channel at the national level of the Banco de la Nación de Peru, it is Multired ATMs, proposing as an alternative solution the application of the European Foundation Model for Quality Management (EFQM). This model wa...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/19779 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19779 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Quality Management Continuous Improvement Degree of Satisfaction Gestión de la Calidad Mejora Continua Grado de Satisfacción |
Sumario: | This article is developed based on the quality problem in the most demanded service channel at the national level of the Banco de la Nación de Peru, it is Multired ATMs, proposing as an alternative solution the application of the European Foundation Model for Quality Management (EFQM). This model was applied taking as a reference the current state of ATMs in Metropolitan Lima. The European Foundation Model for Quality Management (EFQM) is based on the purpose, vision, strategy, organizational culture, leadership, involving stakeholders, creating sustainable value, managing the operation and transformation, stakeholder perception, and strategic and operational performance. Through this study, the influence of the model on the behavior of claims was verified, increasing the degree of user satisfaction and allowing the impact of quality management on continuous improvement to be determined. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).