University, university reform and pluriversity in Peru

Descripción del Articulo

Understanding that knowledge is power, in the present work I explore, from a sociohistorical and gender perspective, how knowledge has been organized in San Marcos University’s structure with an emphasis on social sciences. Likewise, proposals for change are explored in an introductory manner. Why d...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ortiz Fernández, Carolina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/14672
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14672
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Universidad
pluriversidad
reforma universitaria
género
interculturalidad descolonial
saber y poder
University
pluriversity
university reform
social-historical perspective
gender
descolonial intercultural
know and power
Descripción
Sumario:Understanding that knowledge is power, in the present work I explore, from a sociohistorical and gender perspective, how knowledge has been organized in San Marcos University’s structure with an emphasis on social sciences. Likewise, proposals for change are explored in an introductory manner. Why does it become essential to think about the university from a pluriversal, sociohistorical and gender perspective, depatriarchal and intercolonial perspective?
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).