Emotional Intelligence in the Sales Performance of a Healthcare Related Company
Descripción del Articulo
Marketing sectors need to assess the possible incidence of non-cognitive factors on complex interactions with clients. Therefore, the objective of analyzing the influence of emotional intelligence (EI) on sales force performance (SFP) through a PLS-SEM model, which relates EI components with SFP. EI...
Autores: | , , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22739 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/22739 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ventas Inteligencia Emocional Ecuaciones Estructurales Competencias Emocionales emotional intelligence sales structural equations emotional competencies |
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Emotional Intelligence in the Sales Performance of a Healthcare Related CompanyInteligencia emocional en el desempeño de las ventas en una empresa del sector salud ubicada en el PerúShigyo Ortiz, Carlos AugustoCevallos Ampuero, Juan ManuelFlores Gutiérrez, José OvidioShigyo Ortiz, Carlos AugustoCevallos Ampuero, Juan ManuelFlores Gutiérrez, José OvidioVentasInteligencia EmocionalEcuaciones EstructuralesCompetencias Emocionalesemotional intelligencesalesstructural equationsemotional competenciesMarketing sectors need to assess the possible incidence of non-cognitive factors on complex interactions with clients. Therefore, the objective of analyzing the influence of emotional intelligence (EI) on sales force performance (SFP) through a PLS-SEM model, which relates EI components with SFP. EI was measured with EQ-I, and SFP was measured with the value (USD) of sales/year/salesperson. This analysis was applied to a sample of 58 salespeople of a supply medical equipment company in the Peruvian market. The design was cross-sectional with an explanatory scope. The results show that only the “intrapersonal” and “interpersonal” components of IE influence SFP, whereas the components “adaptability”, “stress management” and “general mood” do not correlate, which partially supports the relationship between EI and SFP.En las áreas de marketing se requiere evaluar la posible incidencia de factores no cognitivos en la compleja interacción con los clientes. Por ello, se planteó el objetivo de analizar la influencia de la inteligencia emocional (IE) en el desempeño de la fuerza de ventas (DFV) a través de un modelo PLS-SEM, que relaciona los componentes de la IE con el DFV. La IE fue medida con el EQ-i, y el DFV, con el valor (USD) de las ventas/año/vendedor. Para este análisis, se empleó una muestra de 58 vendedores de una empresa dedicada al suministro de equipos médicos en el mercado peruano. El diseño fue transeccional, con alcance explicativo. Los resultados evidencian que solo los componentes «intrapersonal» e «interpersonal» de la IE inciden en el DFV, mientras que los componentes «adaptabilidad», «manejo de la tensión» y «ánimo general» no correlacionan, configurando un apoyo parcial a la relación entre IE y DFV.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2023-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/2273910.15381/idata.v25i2.22739Industrial Data; Vol. 25 No. 2 (2022); 261-274Industrial Data; Vol. 25 Núm. 2 (2022); 261-2741810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspaenghttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/22739/19230https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/22739/19231https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/22739/19232https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/22739/19233https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/22739/19234https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/22739/1923510.15381/idata.v25i2.22739.g19076Derechos de autor 2022 Carlos Augusto Shigyo Ortiz, Juan Manuel Cevallos Ampuero, José Ovidio Flores Gutiérrezhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/227392023-01-24T11:24:34Z |
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