Literate practices in confirmation catechesis in a Catholic church

Descripción del Articulo

This paper uses an ethnographic approach to describe and explain the language used by a confirmation group of a Catholic Church concerning a specific text: the Bible. Therefore, unlike the "great divide" proposal developed by Jack Goody, Erick Havelock and Walter Ong, where a clear dichoto...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Almeida Goshi, Claudia Kazuko
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/22659
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22659
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Nuevos Estudios de Literacidad
evento letrado y práctica letrada
New Literacy Studies
literacy event and literacy practice
Descripción
Sumario:This paper uses an ethnographic approach to describe and explain the language used by a confirmation group of a Catholic Church concerning a specific text: the Bible. Therefore, unlike the "great divide" proposal developed by Jack Goody, Erick Havelock and Walter Ong, where a clear dichotomy is raised among literacy and social context; in this paper the use of New Literacy Studies methodological tools has been taken into account in order to frame oral and written language uses in specific social contexts in which they acquire meaning through the values that underlie the literacy practices of individuals.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).