Psychometric construction and analysis of social interaction competence in preschool context scale
Descripción del Articulo
The main objective of this work is the construction and psychometric analysis of a test to evaluate Children's Social Interaction Competence between 3 to 6 years old in pre-school context. The scale construction is based on the Kelly, J. theory, about social interaction in childhood (1987). The...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12451 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12451 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | social competence pre-school children psychometric analysis reliability validity competencia social niños preescolares análisis psicométrico confiabilidad validez |
Sumario: | The main objective of this work is the construction and psychometric analysis of a test to evaluate Children's Social Interaction Competence between 3 to 6 years old in pre-school context. The scale construction is based on the Kelly, J. theory, about social interaction in childhood (1987). The sample consists of 400 preschool children from different socioeconomic levels, in Lima-Peru. The factor analysis shows three factors: Social interaction initiative, Ability for social interaction with peers and Ability to social interaction with teacher. The test shows construct and content validity, its reliability is 0.950, differences by age and the corresponding table of rates is presented. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).