Quality in Customized Service in Hotel Management
Descripción del Articulo
The research consists of: the customization of services, the influence of hotel management in profitability. Exploratory and descriptive research; sample of 24 hotel companies in the city of Lima, 384 customers were interviewed when paying. Instrument used: 21-item questionnaire. It was confirmed th...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2017 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/13790 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/13790 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Personalización de servicios cultura de servicio personalizado rentabilidad y competitividad Customization of service Culture of Customized Service Profitability and Competitiveness |
| id |
REVUNMSM_1c3ea2bece27174fd83dbcdbe185fcac |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/13790 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Quality in Customized Service in Hotel ManagementLa Calidad del Servicio Personalizado en la Gestión HoteleraFonseca Saldaña, Ricardo RolandoEstela Estela, Adan HumbertoPersonalización de servicioscultura de servicio personalizadorentabilidad y competitividadCustomization of serviceCulture of Customized ServiceProfitability and CompetitivenessThe research consists of: the customization of services, the influence of hotel management in profitability. Exploratory and descriptive research; sample of 24 hotel companies in the city of Lima, 384 customers were interviewed when paying. Instrument used: 21-item questionnaire. It was confirmed that the customization of services is related to hotel management based on three dimensions: Culture of Customized Service, Profitability and Competitiveness. For this contrast, the Chi-square hypothesis test was used. The research concludes that the customization of services ensures a better customer satisfaction and a high return to the hotel company. The human factor is crucial when implementing a customized service. The mechanisms contributing to customize hotel services are: searching of increasing sales and that customers’ order which is the main reason for customizing the services.El estudio comprende: personalización de servicios, gestión hotelera que influye en rentabilidad. Investigación exploratoria, descriptiva; diseño transversal descriptivo; muestra de 24 empresas hoteleras de la ciudad de Lima, 384 clientes entrevistados al momento de cancelar. Instrumento utilizado: cuestionario de 21 ítems, comprobándose que la personalización de los servicios está relacionada con la gestión hotelera basada en tres dimensiones: cultura de servicio personalizado, rentabilidad y competitividad. Para el contraste, se usó la prueba de hipótesis de chi cuadrado. Concluye que la personalización de los servicios asegura mejor satisfacción del cliente y alta rentabilidad a la empresa hotelera. El factor humano es determinante en la aplicación de servicio personalizado. Los mecanismos que contribuyen a personalizar los servicios hoteleros son: búsqueda de aumento de ventas y el pedido del cliente es la razón básica de la personalización de servicios.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2017-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/1379010.15381/gtm.v19i38.13790Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 19 No. 38 (2016); 69-76Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 19 Núm. 38 (2016); 69-761728-29691560-908110.15381/gtm.v19i38reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/13790/12223Derechos de autor 2017 Ricardo Rolando Fonseca Saldaña, Adan Humberto Estela Estelahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/137902017-11-02T10:47:15Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Quality in Customized Service in Hotel Management La Calidad del Servicio Personalizado en la Gestión Hotelera |
| title |
Quality in Customized Service in Hotel Management |
| spellingShingle |
Quality in Customized Service in Hotel Management Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando Personalización de servicios cultura de servicio personalizado rentabilidad y competitividad Customization of service Culture of Customized Service Profitability and Competitiveness |
| title_short |
Quality in Customized Service in Hotel Management |
| title_full |
Quality in Customized Service in Hotel Management |
| title_fullStr |
Quality in Customized Service in Hotel Management |
| title_full_unstemmed |
Quality in Customized Service in Hotel Management |
| title_sort |
Quality in Customized Service in Hotel Management |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando Estela Estela, Adan Humberto |
| author |
Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando |
| author_facet |
Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando Estela Estela, Adan Humberto |
| author_role |
author |
| author2 |
Estela Estela, Adan Humberto |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Personalización de servicios cultura de servicio personalizado rentabilidad y competitividad Customization of service Culture of Customized Service Profitability and Competitiveness |
| topic |
Personalización de servicios cultura de servicio personalizado rentabilidad y competitividad Customization of service Culture of Customized Service Profitability and Competitiveness |
| description |
The research consists of: the customization of services, the influence of hotel management in profitability. Exploratory and descriptive research; sample of 24 hotel companies in the city of Lima, 384 customers were interviewed when paying. Instrument used: 21-item questionnaire. It was confirmed that the customization of services is related to hotel management based on three dimensions: Culture of Customized Service, Profitability and Competitiveness. For this contrast, the Chi-square hypothesis test was used. The research concludes that the customization of services ensures a better customer satisfaction and a high return to the hotel company. The human factor is crucial when implementing a customized service. The mechanisms contributing to customize hotel services are: searching of increasing sales and that customers’ order which is the main reason for customizing the services. |
| publishDate |
2017 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-31 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/13790 10.15381/gtm.v19i38.13790 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/13790 |
| identifier_str_mv |
10.15381/gtm.v19i38.13790 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/13790/12223 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Ricardo Rolando Fonseca Saldaña, Adan Humberto Estela Estela https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Ricardo Rolando Fonseca Saldaña, Adan Humberto Estela Estela https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 19 No. 38 (2016); 69-76 Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 19 Núm. 38 (2016); 69-76 1728-2969 1560-9081 10.15381/gtm.v19i38 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238263252844544 |
| score |
13.987529 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).