Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2

Descripción del Articulo

The present is the result of the standardization of the Test School Aptitudes T AE levels 1 and 2, for which I apply 5980 students of the 3ro. to 6 to. of primary and of lro. To 5to. of secondary whose ages fluctuated among the 8 to 16 years, of the total one muestral, 2580 they corresponds to the p...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ruiz Alva, César
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2002
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/5056
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:school aptitude
dependability
validity
intelligence
normalization
aptitud escolar
con fiabilidad
validez
inteligencia
normalización
id REVUNMSM_13099c5452c591ceb6c8afb3ab41f7ba
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/5056
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2Estandarización del test de aptitudes escolares T.A.E. Niveles 1 y 2Ruiz Alva, Césarschool aptitudedependabilityvalidityintelligencenormalizationaptitud escolarcon fiabilidadvalidezinteligencianormalizaciónThe present is the result of the standardization of the Test School Aptitudes T AE levels 1 and 2, for which I apply 5980 students of the 3ro. to 6 to. of primary and of lro. To 5to. of secondary whose ages fluctuated among the 8 to 16 years, of the total one muestral, 2580 they corresponds to the primary and 3400 at the secondary level. The dependability of the test by the method of the halves for the TAE 1 I throw coefficients of 0,90 ace minimum to 0,93 at most and for the TAE 2 of 0,89 ace minimum to 0,92. The validity was performed by means of the concurrent method correlating the results with the academic performance in the subjects of mathematics, language and performance in general, likewise, I am correlated with the test factor g forms 2 adapted by the grants a doctorate Nelly Ugarriza. The norms elaborated for chronology age in the intellectual scale coefficient and also by school degrees.El presente es el resultado de la estandarización del Test Aptitudes Escolares TAE niveles 1 y 2, para lo cual se aplicó a 5980 estudiantes del 3ro. a 6to. De primaria y de 1ro. a 5to.de secundaria cuyas edades fluctuaron entre los 8 a 16 años, del total muestral, 2580 correspondieron a la primaria y 3400 al nivel secundario. La confiabilidad del test por el método de las mitades para el TAE 1 arrojó coeficientes de 0,90 como mínimo hasta 0,93 como máximo y para el TAE 2 de 0,89 como mínimo hasta 0,92. La validez se efectuó mediante el método concurrente correlacionando los resultados con el rendimiento académico en las asignaturas de matemática, lenguaje y rendimiento en general, asimismo, se correlacionó con el Test Factor "G" forma 2 adaptada por la doctora Nelly Ugarriza. Las normas se elaboraron por edad cronológica en la escala coeficiente intelectual y también por grados escolares.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2002-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/505610.15381/rinvp.v5i1.5056Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 No. 1 (2002); 71-102Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 Núm. 1 (2002); 71-1021609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056/4136Derechos de autor 2002 César Ruiz Alvahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/50562020-04-21T12:43:33Z
dc.title.none.fl_str_mv Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
Estandarización del test de aptitudes escolares T.A.E. Niveles 1 y 2
title Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
spellingShingle Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
Ruiz Alva, César
school aptitude
dependability
validity
intelligence
normalization
aptitud escolar
con fiabilidad
validez
inteligencia
normalización
title_short Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
title_full Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
title_fullStr Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
title_full_unstemmed Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
title_sort Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
dc.creator.none.fl_str_mv Ruiz Alva, César
author Ruiz Alva, César
author_facet Ruiz Alva, César
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv school aptitude
dependability
validity
intelligence
normalization
aptitud escolar
con fiabilidad
validez
inteligencia
normalización
topic school aptitude
dependability
validity
intelligence
normalization
aptitud escolar
con fiabilidad
validez
inteligencia
normalización
description The present is the result of the standardization of the Test School Aptitudes T AE levels 1 and 2, for which I apply 5980 students of the 3ro. to 6 to. of primary and of lro. To 5to. of secondary whose ages fluctuated among the 8 to 16 years, of the total one muestral, 2580 they corresponds to the primary and 3400 at the secondary level. The dependability of the test by the method of the halves for the TAE 1 I throw coefficients of 0,90 ace minimum to 0,93 at most and for the TAE 2 of 0,89 ace minimum to 0,92. The validity was performed by means of the concurrent method correlating the results with the academic performance in the subjects of mathematics, language and performance in general, likewise, I am correlated with the test factor g forms 2 adapted by the grants a doctorate Nelly Ugarriza. The norms elaborated for chronology age in the intellectual scale coefficient and also by school degrees.
publishDate 2002
dc.date.none.fl_str_mv 2002-06-17
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056
10.15381/rinvp.v5i1.5056
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056
identifier_str_mv 10.15381/rinvp.v5i1.5056
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056/4136
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2002 César Ruiz Alva
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2002 César Ruiz Alva
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 No. 1 (2002); 71-102
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 Núm. 1 (2002); 71-102
1609-7475
1560-909X
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238270366384128
score 13.873067
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).