Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2
Descripción del Articulo
The present is the result of the standardization of the Test School Aptitudes T AE levels 1 and 2, for which I apply 5980 students of the 3ro. to 6 to. of primary and of lro. To 5to. of secondary whose ages fluctuated among the 8 to 16 years, of the total one muestral, 2580 they corresponds to the p...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2002 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5056 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | school aptitude dependability validity intelligence normalization aptitud escolar con fiabilidad validez inteligencia normalización |
id |
REVUNMSM_13099c5452c591ceb6c8afb3ab41f7ba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5056 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2Estandarización del test de aptitudes escolares T.A.E. Niveles 1 y 2Ruiz Alva, Césarschool aptitudedependabilityvalidityintelligencenormalizationaptitud escolarcon fiabilidadvalidezinteligencianormalizaciónThe present is the result of the standardization of the Test School Aptitudes T AE levels 1 and 2, for which I apply 5980 students of the 3ro. to 6 to. of primary and of lro. To 5to. of secondary whose ages fluctuated among the 8 to 16 years, of the total one muestral, 2580 they corresponds to the primary and 3400 at the secondary level. The dependability of the test by the method of the halves for the TAE 1 I throw coefficients of 0,90 ace minimum to 0,93 at most and for the TAE 2 of 0,89 ace minimum to 0,92. The validity was performed by means of the concurrent method correlating the results with the academic performance in the subjects of mathematics, language and performance in general, likewise, I am correlated with the test factor g forms 2 adapted by the grants a doctorate Nelly Ugarriza. The norms elaborated for chronology age in the intellectual scale coefficient and also by school degrees.El presente es el resultado de la estandarización del Test Aptitudes Escolares TAE niveles 1 y 2, para lo cual se aplicó a 5980 estudiantes del 3ro. a 6to. De primaria y de 1ro. a 5to.de secundaria cuyas edades fluctuaron entre los 8 a 16 años, del total muestral, 2580 correspondieron a la primaria y 3400 al nivel secundario. La confiabilidad del test por el método de las mitades para el TAE 1 arrojó coeficientes de 0,90 como mínimo hasta 0,93 como máximo y para el TAE 2 de 0,89 como mínimo hasta 0,92. La validez se efectuó mediante el método concurrente correlacionando los resultados con el rendimiento académico en las asignaturas de matemática, lenguaje y rendimiento en general, asimismo, se correlacionó con el Test Factor "G" forma 2 adaptada por la doctora Nelly Ugarriza. Las normas se elaboraron por edad cronológica en la escala coeficiente intelectual y también por grados escolares.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2002-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/505610.15381/rinvp.v5i1.5056Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 No. 1 (2002); 71-102Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 Núm. 1 (2002); 71-1021609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056/4136Derechos de autor 2002 César Ruiz Alvahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/50562020-04-21T12:43:33Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 Estandarización del test de aptitudes escolares T.A.E. Niveles 1 y 2 |
title |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 |
spellingShingle |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 Ruiz Alva, César school aptitude dependability validity intelligence normalization aptitud escolar con fiabilidad validez inteligencia normalización |
title_short |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 |
title_full |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 |
title_fullStr |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 |
title_full_unstemmed |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 |
title_sort |
Standardization of the school aptitudes Test TAE, Levels 1 and 2 |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ruiz Alva, César |
author |
Ruiz Alva, César |
author_facet |
Ruiz Alva, César |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
school aptitude dependability validity intelligence normalization aptitud escolar con fiabilidad validez inteligencia normalización |
topic |
school aptitude dependability validity intelligence normalization aptitud escolar con fiabilidad validez inteligencia normalización |
description |
The present is the result of the standardization of the Test School Aptitudes T AE levels 1 and 2, for which I apply 5980 students of the 3ro. to 6 to. of primary and of lro. To 5to. of secondary whose ages fluctuated among the 8 to 16 years, of the total one muestral, 2580 they corresponds to the primary and 3400 at the secondary level. The dependability of the test by the method of the halves for the TAE 1 I throw coefficients of 0,90 ace minimum to 0,93 at most and for the TAE 2 of 0,89 ace minimum to 0,92. The validity was performed by means of the concurrent method correlating the results with the academic performance in the subjects of mathematics, language and performance in general, likewise, I am correlated with the test factor g forms 2 adapted by the grants a doctorate Nelly Ugarriza. The norms elaborated for chronology age in the intellectual scale coefficient and also by school degrees. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-06-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056 10.15381/rinvp.v5i1.5056 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v5i1.5056 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5056/4136 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2002 César Ruiz Alva https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2002 César Ruiz Alva https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 No. 1 (2002); 71-102 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 Núm. 1 (2002); 71-102 1609-7475 1560-909X reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238270366384128 |
score |
13.873067 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).