Teaching Spanish as a Second Language (SSL) in a Wayúu Indigenous Community in Colombia
Descripción del Articulo
This study characterizes Spanish as a second language teaching methodology implemented by a group of three Watúu teachers from three schools in La Guajira (Colombia) who described their teaching practices based on their beliefs and experiences. We followed the methodology of a qualitative case study...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/23829 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/23829 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Spanish as a second language education indigenous peoples methodology second language instruction español como segunda lengua educación enseñanza de una segunda lengua metodología población indígena Espanhol como segunda língua educação povos indígenas metodologia ensino de segunda língua |
Sumario: | This study characterizes Spanish as a second language teaching methodology implemented by a group of three Watúu teachers from three schools in La Guajira (Colombia) who described their teaching practices based on their beliefs and experiences. We followed the methodology of a qualitative case study. The data was collected through a questionnaire, field notes, individual interviews, and a focus group. Thereafter, results evidence that their teaching methodology is strongly bonded to the community’s cosmovision, setting harmony between traditional and communicative teaching models: likewise, it considers students’ needs and promotes their responsibility to safeguard their culture. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).