The use of macro-rules reading comprehension of expository texts
Descripción del Articulo
This research focuses on answering the question, how does the use of macro-rules affect the understanding of expository texts? The population consisted of 190 students of the second grade of secondary school from the 1190 Educational Institution in Chosica. A questionnaire and a test were designed a...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22340 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22340 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | uso de las macrorreglas macrorregla de supresión macrorregla de generalización macrorregla de construcción comprensión de textos expositivos use of macro-rules deletion macro-rule generalization macro-rule construction macro-rule reading comprehension of expository texts |
Sumario: | This research focuses on answering the question, how does the use of macro-rules affect the understanding of expository texts? The population consisted of 190 students of the second grade of secondary school from the 1190 Educational Institution in Chosica. A questionnaire and a test were designed and applied, using a correlational-causal design, to 180 students, through a census that excluded some of them who had irregular attendance. The results show that the use of macro-rules affects the levels of literal, inferential and critical understanding of expository texts. Therefore, it is concluded that the use of macro-rules affects the understanding of expository texts (p <0.01; r = 0.317 which is considered a weak correlation and 10.1 % influence). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).