Education and income: methodological aspects and studies in Peru
Descripción del Articulo
This text is a fragment of the work "Education and labor income in Peru", carried out by the authors with financing from the IECOS 2007 Competitive Fund. This section explains the Human Capital Theory according to which education is an investment to increase productive capacity. This theor...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1156 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1156 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teoría del capital humano Retornos de la inversión educativa Ecuación de Mincer Human capital theory Returns on educational investment Mincer's equation |
Sumario: | This text is a fragment of the work "Education and labor income in Peru", carried out by the authors with financing from the IECOS 2007 Competitive Fund. This section explains the Human Capital Theory according to which education is an investment to increase productive capacity. This theory makes it possible to use accessible empirical sources and calculate the real impact of education on income. The econometric estimates are made for the country as a whole and for three segments: area, sex and type of work. In a second section, there is an account of the studies carried out in Peru on education and the labor market. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).