Education and income: methodological aspects and studies in Peru

Descripción del Articulo

This text is a fragment of the work "Education and labor income in Peru", carried out by the authors with financing from the IECOS 2007 Competitive Fund. This section explains the Human Capital Theory according to which education is an investment to increase productive capacity. This theor...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Quiroz Vera, Eduardo Fernando, Espinoza Suárez, José Bernardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1156
Enlace del recurso:https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1156
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teoría del capital humano
Retornos de la inversión educativa
Ecuación de Mincer
Human capital theory
Returns on educational investment
Mincer's equation
Descripción
Sumario:This text is a fragment of the work "Education and labor income in Peru", carried out by the authors with financing from the IECOS 2007 Competitive Fund. This section explains the Human Capital Theory according to which education is an investment to increase productive capacity. This theory makes it possible to use accessible empirical sources and calculate the real impact of education on income. The econometric estimates are made for the country as a whole and for three segments: area, sex and type of work. In a second section, there is an account of the studies carried out in Peru on education and the labor market.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).