Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model

Descripción del Articulo

The vertiginous growth in the number of universities in our country has raised certain doubts about the quality of the university teaching process. Government agencies have set the standards for the accreditation of university studies, which cannot be improved if we do not know what students perceiv...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ordóñez Mercado, Alipio Francisco, Saavedra Pacheco, José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2009
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1209
Enlace del recurso:https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:correlación
análisis de factores
dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades
ranking de satisfacción estudiantil
correlation
factor analysis
dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses
student satisfaction ranking
id REVUNI_9757efaabd568350bf72202d881e649f
oai_identifier_str oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1209
network_acronym_str REVUNI
network_name_str Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
repository_id_str
spelling Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs modelSatisfacción estudiantil y rendimiento académico en la UNI : Evaluación con el modelo 6 QsOrdóñez Mercado, Alipio FranciscoSaavedra Pacheco, Josécorrelaciónanálisis de factoresdimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidadesranking de satisfacción estudiantilcorrelationfactor analysisdimensions of satisfaction, strengths and weaknessesstudent satisfaction rankingThe vertiginous growth in the number of universities in our country has raised certain doubts about the quality of the university teaching process. Government agencies have set the standards for the accreditation of university studies, which cannot be improved if we do not know what students perceive. This study proposes the 6 Qs model to know the dimensions of student satisfaction and finds that there is a relationship of approximately 10% with academic performance, clearly establishing its multidimensional character, and that Research and basic infrastructure are the most dissatisfied indicators and need to be improved as a priority.El crecimiento vertiginoso del número de universidades en nuestro país ha despertado ciertas dudas sobre la calidad del proceso de enseñanza universitaria. Los organismos gubernamentales han puesto las normas para la acreditación de fos estudios universitarios, los cuales no pueden mejorarse si no sabemos lo que perciben los estudiantes. Este estudio propone el modelo 6 Qs para conocer las dimensiones de la satisfacción estudiantil y encuentra que existe una relación de aproximadamente el 10% con el rendimiento académico, dejando claramente establecido su carácter multidimensional, y que la Investigación y la infraestructura básica son los indicadores más insatisfechos y que necesitan mejorarse con prioridad.Universidad Nacional de Ingeniería2009-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer ReviewedEvaluado por paresapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/120910.21754/iecos.v8i0.1209revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-102Revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-1022788-74802961-284510.21754/iecos.v8i0reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspaenghttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2757https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2758https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2759Derechos de autor 2009 Alipio Francisco Ordóñez Mercado, José Saavedra Pachecohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/12092024-07-28T06:59:09Z
dc.title.none.fl_str_mv Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
Satisfacción estudiantil y rendimiento académico en la UNI : Evaluación con el modelo 6 Qs
title Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
spellingShingle Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
Ordóñez Mercado, Alipio Francisco
correlación
análisis de factores
dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades
ranking de satisfacción estudiantil
correlation
factor analysis
dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses
student satisfaction ranking
title_short Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
title_full Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
title_fullStr Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
title_full_unstemmed Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
title_sort Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
dc.creator.none.fl_str_mv Ordóñez Mercado, Alipio Francisco
Saavedra Pacheco, José
author Ordóñez Mercado, Alipio Francisco
author_facet Ordóñez Mercado, Alipio Francisco
Saavedra Pacheco, José
author_role author
author2 Saavedra Pacheco, José
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv correlación
análisis de factores
dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades
ranking de satisfacción estudiantil
correlation
factor analysis
dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses
student satisfaction ranking
topic correlación
análisis de factores
dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades
ranking de satisfacción estudiantil
correlation
factor analysis
dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses
student satisfaction ranking
description The vertiginous growth in the number of universities in our country has raised certain doubts about the quality of the university teaching process. Government agencies have set the standards for the accreditation of university studies, which cannot be improved if we do not know what students perceive. This study proposes the 6 Qs model to know the dimensions of student satisfaction and finds that there is a relationship of approximately 10% with academic performance, clearly establishing its multidimensional character, and that Research and basic infrastructure are the most dissatisfied indicators and need to be improved as a priority.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-22
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer Reviewed
Evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209
10.21754/iecos.v8i0.1209
url https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209
identifier_str_mv 10.21754/iecos.v8i0.1209
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2757
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2758
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2759
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2009 Alipio Francisco Ordóñez Mercado, José Saavedra Pacheco
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2009 Alipio Francisco Ordóñez Mercado, José Saavedra Pacheco
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
audio/mpeg
audio/mpeg
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
dc.source.none.fl_str_mv revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-102
Revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-102
2788-7480
2961-2845
10.21754/iecos.v8i0
reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
instname:Universidad Nacional de Ingeniería
instacron:UNI
instname_str Universidad Nacional de Ingeniería
instacron_str UNI
institution UNI
reponame_str Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
collection Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1833562789707251712
score 13.754011
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).