Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model
Descripción del Articulo
The vertiginous growth in the number of universities in our country has raised certain doubts about the quality of the university teaching process. Government agencies have set the standards for the accreditation of university studies, which cannot be improved if we do not know what students perceiv...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2009 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1209 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | correlación análisis de factores dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades ranking de satisfacción estudiantil correlation factor analysis dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses student satisfaction ranking |
id |
REVUNI_9757efaabd568350bf72202d881e649f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1209 |
network_acronym_str |
REVUNI |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
repository_id_str |
|
spelling |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs modelSatisfacción estudiantil y rendimiento académico en la UNI : Evaluación con el modelo 6 QsOrdóñez Mercado, Alipio FranciscoSaavedra Pacheco, Josécorrelaciónanálisis de factoresdimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidadesranking de satisfacción estudiantilcorrelationfactor analysisdimensions of satisfaction, strengths and weaknessesstudent satisfaction rankingThe vertiginous growth in the number of universities in our country has raised certain doubts about the quality of the university teaching process. Government agencies have set the standards for the accreditation of university studies, which cannot be improved if we do not know what students perceive. This study proposes the 6 Qs model to know the dimensions of student satisfaction and finds that there is a relationship of approximately 10% with academic performance, clearly establishing its multidimensional character, and that Research and basic infrastructure are the most dissatisfied indicators and need to be improved as a priority.El crecimiento vertiginoso del número de universidades en nuestro país ha despertado ciertas dudas sobre la calidad del proceso de enseñanza universitaria. Los organismos gubernamentales han puesto las normas para la acreditación de fos estudios universitarios, los cuales no pueden mejorarse si no sabemos lo que perciben los estudiantes. Este estudio propone el modelo 6 Qs para conocer las dimensiones de la satisfacción estudiantil y encuentra que existe una relación de aproximadamente el 10% con el rendimiento académico, dejando claramente establecido su carácter multidimensional, y que la Investigación y la infraestructura básica son los indicadores más insatisfechos y que necesitan mejorarse con prioridad.Universidad Nacional de Ingeniería2009-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer ReviewedEvaluado por paresapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/120910.21754/iecos.v8i0.1209revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-102Revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-1022788-74802961-284510.21754/iecos.v8i0reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspaenghttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2757https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2758https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2759Derechos de autor 2009 Alipio Francisco Ordóñez Mercado, José Saavedra Pachecohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/12092024-07-28T06:59:09Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model Satisfacción estudiantil y rendimiento académico en la UNI : Evaluación con el modelo 6 Qs |
title |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model |
spellingShingle |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model Ordóñez Mercado, Alipio Francisco correlación análisis de factores dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades ranking de satisfacción estudiantil correlation factor analysis dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses student satisfaction ranking |
title_short |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model |
title_full |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model |
title_fullStr |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model |
title_full_unstemmed |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model |
title_sort |
Student satisfaction and academic performance at UNI : Evaluation with the 6 Qs model |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ordóñez Mercado, Alipio Francisco Saavedra Pacheco, José |
author |
Ordóñez Mercado, Alipio Francisco |
author_facet |
Ordóñez Mercado, Alipio Francisco Saavedra Pacheco, José |
author_role |
author |
author2 |
Saavedra Pacheco, José |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
correlación análisis de factores dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades ranking de satisfacción estudiantil correlation factor analysis dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses student satisfaction ranking |
topic |
correlación análisis de factores dimensiones de la satisfacción, fortalezas y debilidades ranking de satisfacción estudiantil correlation factor analysis dimensions of satisfaction, strengths and weaknesses student satisfaction ranking |
description |
The vertiginous growth in the number of universities in our country has raised certain doubts about the quality of the university teaching process. Government agencies have set the standards for the accreditation of university studies, which cannot be improved if we do not know what students perceive. This study proposes the 6 Qs model to know the dimensions of student satisfaction and finds that there is a relationship of approximately 10% with academic performance, clearly establishing its multidimensional character, and that Research and basic infrastructure are the most dissatisfied indicators and need to be improved as a priority. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-12-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer Reviewed Evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209 10.21754/iecos.v8i0.1209 |
url |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209 |
identifier_str_mv |
10.21754/iecos.v8i0.1209 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2757 https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2758 https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1209/2759 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2009 Alipio Francisco Ordóñez Mercado, José Saavedra Pacheco https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2009 Alipio Francisco Ordóñez Mercado, José Saavedra Pacheco https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Ingeniería |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Ingeniería |
dc.source.none.fl_str_mv |
revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-102 Revista IECOS; Vol. 8 (2009); 79-102 2788-7480 2961-2845 10.21754/iecos.v8i0 reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería instname:Universidad Nacional de Ingeniería instacron:UNI |
instname_str |
Universidad Nacional de Ingeniería |
instacron_str |
UNI |
institution |
UNI |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
collection |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1833562789707251712 |
score |
13.754011 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).