Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
Descripción del Articulo
        Workers and micro SMEs often lack time and attentional resources to acquire the technical and business skills necessary to increase productivity. Provide training for digital media is a possible solution to this problem as it adapts to the availability of time workers and employers and allows intera...
              
            
    
                        | Autores: | , | 
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2016 | 
| Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/61 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | E-learning PYME Capacitación Productividad Curva del olvido Microlearning E-Learning SMEs Training Productivity Forgetting curve | 
| Sumario: | Workers and micro SMEs often lack time and attentional resources to acquire the technical and business skills necessary to increase productivity. Provide training for digital media is a possible solution to this problem as it adapts to the availability of time workers and employers and allows interactively customize the content so that learning is maximized. To test this hypothesis, we conducted an experimental evaluation using a randomized controlled trial in a Peruvian company advertising services to verify that, providing training intervention based on technologies of e -learning of second generation that is suited to the capabilities care and busy work schedule of employees of SMEs, the understanding of the content of training and labor productivity is increased.   | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            