MICROLEARNING IN UPC

Descripción del Articulo

This work reflects upon the use of the 'microlearning' technique in the teacher'slearning proccess. The experience of microlearning in UPC is developed as part of the proccess of induction that 'Quality Education Department' (Departamento de Calidad Educati...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Watson, Rachel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/24
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/24
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Microenseñanza
habilidades docentes
facilitador
Microlearning
teacher skills
facilitator
Descripción
Sumario:This work reflects upon the use of the 'microlearning' technique in the teacher'slearning proccess. The experience of microlearning in UPC is developed as part of the proccess of induction that 'Quality Education Department' (Departamento de Calidad Educativa) gives to the new teachers. The results of the term 2006-02 of the analysis of the 'teachers skills' in the microlearning are shown and the possibilities that this technique offers are disscussed. This helps the new teachers to reinforce their pedagogical skills and to understand and work under the Educational Model of the UPC. At the same time it gives and accepts feedback so that the teacher can continue to complement their pedagogical learning.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).